Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKYL527 | BÖCEK EKOLOJİSİNİN TEMEL İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bitkiler üzerinde beslenen zararlı böceklerin çevre istekelerinin öğretilmesi, elde edilen bilginin zararlı ve faydalı böcekler açısından kullanılabilirliğinin öğrenilmesi genel olarak amaçlanmaktadır. Ayrıca Böcek ekolojisinin hem bireysel hemde populasyon ekolojisi bakınından değerlendirilerek öğrencilerin entegre bir yaklaşımla böcek ekolojisi bilgilerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Mustafa ALKAN
1 | Böcek Populasyon Ekolojisinin temel kavramlarını bilir |
2 | Populasyon içi ve Populasyonlar arası etkileşimleri bilir |
3 | Populasyon ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve zararlılar ile mücadelede karar verme sürecinde bu bilgileri kullanabilir. |
4 | Populasyon Ekolojisi ile ilgili modellemeleri bilir |
5 | Ekosistem kavramı detaylı bir şekilde öğrenilir ve böcekler üzerindeki etkileri bilinir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders kapsamında hem böcek birey ekolojisi hemde böcek populasyon ekolojisine yönelik temel bilgiler verilecektir. ayrıca ekolojik terminolojiye hakim olunacak ve zararlılar ile mücadelede ekolojik yaklaşımların nasıl oalbileceği, hengi durumlarda kullanılabileceği değerlendirilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji biliminde kullanılan terminoloji | sunu | yok |
2 | Böcek birey ekolojisi | sunu | yok |
3 | Böcekelrin abiyotik koşullara verdiği tepkiler | sunu | Literatür taraması |
4 | Böcek populasyon ekolojisi | sunu, tartışma | yok |
5 | Kominite ekolojisi | sunu, tartışma, | literatür taraması |
6 | türler arası ilişkiler | Sunu | yok |
7 | Kominte dinamikleri | sunu, tartışma | Literaüt taraması |
8 | Ekosistemin yapısı ve fonksiyonları | Sunu | yok |
9 | Canlı kalma oranlarının yüksek olmasını etkileyen faktörler | sunu | yok |
10 | Diyapoz | sunu | yok |
11 | Gelişme eşiği | sunu, tartışma, değerlendirme | yok |
12 | Sıcaklığın üreme gücü üzerindeki etkisi | sunu | yok |
13 | böcek populasyonlarını yönetimi | sunu | yok |
14 | Ders dönemi boyunca verilen bilgilerin gözden geçirilmesi ve zararlı yönetiminde elde edilen bilginin kullanılmasının tartışılması | tartışma | dönem boyunca öğrenilen bilginin gözden geçirilmesi |
Price, P. W., Denno, R. F., Eubanks, M. D., Finke, D. L., & Kaplan, I. (2011). Insect ecology: behavior, populations and communities. Cambridge University Press. Oğurlu İdris, 2001. böcek Ekolojisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, No:9 Prasad, K. H. (2022). Insect ecology: concepts to management. Singapore: Springer.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Gözlem | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |