GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BKYL527 BÖCEK EKOLOJİSİNİN TEMEL İLKELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bitkiler üzerinde beslenen zararlı böceklerin çevre istekelerinin öğretilmesi, elde edilen bilginin zararlı ve faydalı böcekler açısından kullanılabilirliğinin öğrenilmesi genel olarak amaçlanmaktadır. Ayrıca Böcek ekolojisinin hem bireysel hemde populasyon ekolojisi bakınından değerlendirilerek öğrencilerin entegre bir yaklaşımla böcek ekolojisi bilgilerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Mustafa ALKAN


1 Böcek Populasyon Ekolojisinin temel kavramlarını bilir
2 Populasyon içi ve Populasyonlar arası etkileşimleri bilir
3 Populasyon ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve zararlılar ile mücadelede karar verme sürecinde bu bilgileri kullanabilir.
4 Populasyon Ekolojisi ile ilgili modellemeleri bilir
5 Ekosistem kavramı detaylı bir şekilde öğrenilir ve böcekler üzerindeki etkileri bilinir

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders kapsamında hem böcek birey ekolojisi hemde böcek populasyon ekolojisine yönelik temel bilgiler verilecektir. ayrıca ekolojik terminolojiye hakim olunacak ve zararlılar ile mücadelede ekolojik yaklaşımların nasıl oalbileceği, hengi durumlarda kullanılabileceği değerlendirilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ekoloji biliminde kullanılan terminoloji sunu yok
2 Böcek birey ekolojisi sunu yok
3 Böcekelrin abiyotik koşullara verdiği tepkiler sunu Literatür taraması
4 Böcek populasyon ekolojisi sunu, tartışma yok
5 Kominite ekolojisi sunu, tartışma, literatür taraması
6 türler arası ilişkiler Sunu yok
7 Kominte dinamikleri sunu, tartışma Literaüt taraması
8 Ekosistemin yapısı ve fonksiyonları Sunu yok
9 Canlı kalma oranlarının yüksek olmasını etkileyen faktörler sunu yok
10 Diyapoz sunu yok
11 Gelişme eşiği sunu, tartışma, değerlendirme yok
12 Sıcaklığın üreme gücü üzerindeki etkisi sunu yok
13 böcek populasyonlarını yönetimi sunu yok
14 Ders dönemi boyunca verilen bilgilerin gözden geçirilmesi ve zararlı yönetiminde elde edilen bilginin kullanılmasının tartışılması tartışma dönem boyunca öğrenilen bilginin gözden geçirilmesi

Price, P. W., Denno, R. F., Eubanks, M. D., Finke, D. L., & Kaplan, I. (2011). Insect ecology: behavior, populations and communities. Cambridge University Press. Oğurlu İdris, 2001. böcek Ekolojisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, No:9 Prasad, K. H. (2022). Insect ecology: concepts to management. Singapore: Springer.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Derse Katılım 1 14 14
Tartışma 1 20 20
Soru-Yanıt 1 15 15
Gözlem 1 15 15
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 3
ÖÇ 3 5 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 4 5 5 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek