GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BKYL520 BÖCEK SINIFLANDIRMASININ TEMEL İLKELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Böceklerin sistematik yapısını ve taksonomik sınıflandırma yöntemlerini anlaşılmasını sağlamak amacıyla, böceklerin morfolojik, anadromik ve genetik karakteristiklerini inceleyerek öğrencilerin tür tanımlama ve sınıflandırma süreçlerine dair bilgi sahibi olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, ekosistem içerisindeki rolü ve önemini vurgulayarak biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Gamze PEKBEY


1 Böcek sınıflsndırmasının temel ilkelerini kavrar. Böceklerin anatomik ve fizyolojik özelliklerini tanımlayabilir.
2 Taksonomik sınıflandırma sistemini anlar ve böcek türlerini doğru bir şekilde sınıflandırabilir.
3 Böceklerin ekolojik rolleri ve çevreye olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Böceklerin evrimsel süreçleri ve adaptasyon mekanizmalarını anlar ve türler arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
5 Böcek sınıflsndırması ile ilgili araştırma yaparak, bilimsel kaynaklardan bilgi edinip, edindiği bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Böcek sınıflandırmasının temel ilkeleri, böceklerin dış görünüş (morfoloji), iç organ yapısı ve işleyişi (anatomi ve fizyoloji) gibi özellikleri temel alarak yapılır. Ayrıca, böceklerin taksonomik ilişkileri, belirli bitkiler ve besin kaynakları ile olan bağlantıları incelenir. Dersin içeriği, böcek sistematiği, sınıflandırma yöntemleri ve tekniklerinin değerlendirilmesini de kapsamaktadır. Bu bilgiler, öğrencilere böceklerin biyolojik çeşitliliğini anlamaları ve sınıflandırmaları konusunda yardımcı olur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş ve böceklerin sınıflandırılmasının önemi Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
2 Sınıflandırma ile ilgili genel terimler Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
3 Böceklerde Sınıflandırmanın Temel İlkeleri Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
4 Böceklerin Taksonomisi ve Sınıflandırma Sistemleri Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
5 Taksonomik karakterler ve morfolojik karakterlerin değişkenliği Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
6 Taksonomi ve Böceklerin Önemi Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
7 Taksonomik Sınıflandırma Sistemleri (Linnean sistem) Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
8 Taksonomik Kategoriler Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
9 Apterygota Sınıfı - Genel Özellikler Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
10 Pterygota Sınıfı- Genel Özellikler Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
11 Exopterygota Altsınıfı Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
12 Endopterygota Alt Sınıfı Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
13 Taksonomik Araçlar ve Yöntemler Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok
14 Taksonomik Yayınlar Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma Yok

Gullan, P. J., & Cranston, P. S. (2012). Böcekler: Entomolojinin ana hatları: The Insects: An outline of entomology. Nobel Akademik Yayıncılık. Labandeira, C. C. (2005). The fossil record of insect extinction: new approaches and future directions. American Entomologist, 51(1), 14-29. Okiwelu, S. N., & Noutcha, M. A. E. (2014). The evolution of integrative insect systematics. Annual Research & Review in Biology, 4(14), 2302-2317. Kristensen, N. P., & Schmidt-Rhaesa, A. (Eds.). (1998). Volume 1: Evolution, Systematics, and Biogeography (Vol. 1). Walter de Gruyter. Ben-Dov, Y. (2006). A systematic catalogue of eight scale insect families (Hemiptera: Coccoidea) of the world: Aclerdidae, Asterolecaniidae, Beesoniidae, Carayonemidae, Conchaspididae, Dactylopiidae, Kerriidae and Lecanodiaspididae. Elsevier.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Kritik Etme 7 1 7
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 7 1 7
Quiz için Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 4 5
ÖÇ 2 4 2 3
ÖÇ 3 4 4 5
ÖÇ 4 2 3
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek