Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKYL520 | BÖCEK SINIFLANDIRMASININ TEMEL İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Böceklerin sistematik yapısını ve taksonomik sınıflandırma yöntemlerini anlaşılmasını sağlamak amacıyla, böceklerin morfolojik, anadromik ve genetik karakteristiklerini inceleyerek öğrencilerin tür tanımlama ve sınıflandırma süreçlerine dair bilgi sahibi olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, ekosistem içerisindeki rolü ve önemini vurgulayarak biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Gamze PEKBEY
1 | Böcek sınıflsndırmasının temel ilkelerini kavrar. Böceklerin anatomik ve fizyolojik özelliklerini tanımlayabilir. |
2 | Taksonomik sınıflandırma sistemini anlar ve böcek türlerini doğru bir şekilde sınıflandırabilir. |
3 | Böceklerin ekolojik rolleri ve çevreye olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Böceklerin evrimsel süreçleri ve adaptasyon mekanizmalarını anlar ve türler arasındaki farklılıkları açıklayabilir. |
5 | Böcek sınıflsndırması ile ilgili araştırma yaparak, bilimsel kaynaklardan bilgi edinip, edindiği bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Böcek sınıflandırmasının temel ilkeleri, böceklerin dış görünüş (morfoloji), iç organ yapısı ve işleyişi (anatomi ve fizyoloji) gibi özellikleri temel alarak yapılır. Ayrıca, böceklerin taksonomik ilişkileri, belirli bitkiler ve besin kaynakları ile olan bağlantıları incelenir. Dersin içeriği, böcek sistematiği, sınıflandırma yöntemleri ve tekniklerinin değerlendirilmesini de kapsamaktadır. Bu bilgiler, öğrencilere böceklerin biyolojik çeşitliliğini anlamaları ve sınıflandırmaları konusunda yardımcı olur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve böceklerin sınıflandırılmasının önemi | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
2 | Sınıflandırma ile ilgili genel terimler | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
3 | Böceklerde Sınıflandırmanın Temel İlkeleri | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
4 | Böceklerin Taksonomisi ve Sınıflandırma Sistemleri | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
5 | Taksonomik karakterler ve morfolojik karakterlerin değişkenliği | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
6 | Taksonomi ve Böceklerin Önemi | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
7 | Taksonomik Sınıflandırma Sistemleri (Linnean sistem) | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
8 | Taksonomik Kategoriler | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
9 | Apterygota Sınıfı - Genel Özellikler | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
10 | Pterygota Sınıfı- Genel Özellikler | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
11 | Exopterygota Altsınıfı | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
12 | Endopterygota Alt Sınıfı | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
13 | Taksonomik Araçlar ve Yöntemler | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
14 | Taksonomik Yayınlar | Slayt sunumu, Soru-cevap,Tartışma | Yok |
Gullan, P. J., & Cranston, P. S. (2012). Böcekler: Entomolojinin ana hatları: The Insects: An outline of entomology. Nobel Akademik Yayıncılık. Labandeira, C. C. (2005). The fossil record of insect extinction: new approaches and future directions. American Entomologist, 51(1), 14-29. Okiwelu, S. N., & Noutcha, M. A. E. (2014). The evolution of integrative insect systematics. Annual Research & Review in Biology, 4(14), 2302-2317. Kristensen, N. P., & Schmidt-Rhaesa, A. (Eds.). (1998). Volume 1: Evolution, Systematics, and Biogeography (Vol. 1). Walter de Gruyter. Ben-Dov, Y. (2006). A systematic catalogue of eight scale insect families (Hemiptera: Coccoidea) of the world: Aclerdidae, Asterolecaniidae, Beesoniidae, Carayonemidae, Conchaspididae, Dactylopiidae, Kerriidae and Lecanodiaspididae. Elsevier.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |