GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TEYL518 TARIMSAL PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Lisansüstü öğrencilerin tarım ve gıda ürünleri pazarlama alanında ortaya atılan sorulan bilimsel araştırma yöntemleriyle çözebilmesini, pazarlama araştırmalarının faaliyet alanlarını, bu araştırmalarda kullanılan örnek seçimi, veri toplama ve analiz yöntemlerinin teorisi öğretmek ve nasıl kullanılacağını öğrenmesini amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi : Bekir Sıtkı ŞİRİKÇİ


1 Öğrenciler teorik ve uygulamalı araştırma örneklerini kavrayabilir.
2 Öğrenciler, pazarlama araştırması yapılacak kitlenin örnekleme sürecini kavrayabilir.
3 Öğrenciler, pazarlama araştırmasının konusuna uygun veri toplama yöntemini seçebilir.
4 Öğrenciler, tarımsal ürünlerde pazarlama marjını kavrayabilme ve marjı formüle ederek yorumlayabilir.
5 Öğrenciler, tarımsal ürünlerde pazarlama kanallarının işleyiş şeklini kavrayabilme ve pazarlama kanallarının etkinliğini ortaya koyan faktörleri değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


Yok.


[Yok]


Pazarlama araştırmasının önemi, kullanılan araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, tarım ve tarıma dayalı sanayi ürünleri pazarlamasında nasıl kullanılacakları ile çok değişkenli istatistik tekniklerinin bu alanda uygulanması konularını kapsamaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama araştırmasının tanımı, kullanım alanları ve önemi
2 Karar verme problemleri
3 Karar analizi ve araştırmanın önemi
4 Araştırma modelleri ve araştırma planlaması
5 Kalitatif pazarlama araştırmaları
6 Kantitatif pazarlama araştırmaları
7 Örnekleme yöntemleri
8 Veri toplama yöntemleri
9 Pazarlama Araştırmalarında Veri ve Bilgi Toplama Yöntemleri
10 Pazarlama Araştırmalarında Veri ve Bilgi Toplama Araçları
11 Pazarlama Araştırmalarında Toplanan Bilgi ve Verilerin Analize Hazırlanması
12 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme
13 Pazarlama marjı
14 Nispi ve mutlak pazarlama marjı hesaplaması

1. Gilbert Churchill, “Marketing Research: Method Foundations”, International Thomson Publishing, 2003. 2. Naresh K. Malhotra, “Marketing Research”, Pearson-Prentice Hall, 2007. 3. Kemal Kurtuluş, “Pazarlama Araştırmaları”, Literatür Yayınevi, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Performans 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 3
ÖÇ 2 4 3 4 4
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 3 3 4 3
ÖÇ 5 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek