Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AYL502 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilerin, bilim, bilimsel araştırma, etik ve yayın etiği kavramlarını, bilimsel araştırma yöntemlerini, yayınların kullanımını, araştırma yapmayı, atıf yapmayı, intihal, kendinden intihal ve diğer ihlâlleri ve bu ihlâllerin varlığı hâlinde uygulanacak yaptırımları öğrenmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Seher YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Murat DEMİREL Dr. Öğr. Üyesi Eylem YALMAN
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. |
2 | Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. |
3 | Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
4 | Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. |
5 | Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, bilimsel araştırmada uygulanabilecek yöntemler, basılı yayınların araştırılması ve veritabanlarının kullanımı ile internet üzerinden güvenilir kaynaklara erişim, etik ve yayın etiği kavramları ile, intihal, kendinden intihal, diğer ihlaller ve yaptırımlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar. | ||
2 | Araştırma problemi. | ||
3 | Araştırma problemi ve araştırma soruları. | ||
4 | Yöntem: Nitel ve nicel araştırmaların özellikleri | ||
5 | Örneklem/katılımcı belirlenmesi, veri toplama araçları | ||
6 | Verilerin analizi, geçerlik ve güvenirliği | ||
7 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Durum çalışması | ||
8 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Eylem araştırması | ||
9 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Öğretim deneyi | ||
10 | Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Fenomenoloji | ||
11 | Araştırmaların Raporlaştırılması | ||
12 | Araştırmaların Raporlaştırılması | ||
13 | Bilimsel etik. | ||
14 | Bilimsel etik. |
Bilim Etiği, ed. Nurhan Atasoy, Melih Boydak, Hakan Ali Çırpan, Abuzer Kendigelen, İbrahim Engin Meriç, Ayşegül Topal Sarıkaya, Ayhan Ulubelen, Hasan Yazıcı, Nuran Yıldırım, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 70 |
Quiz | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |