Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPYYL547 | ENGELLİLERDE YAŞAM KOÇLUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı bireylerin fiziksel uygunluk düzeylerinin bireyselleştirilmiş egzersiz programı dahilinde geliştirilmesidir.
Doktor Öğretim Üyesi Ferhat Esatbeyoğlu
1 | Fiziksel uygunluk programı geliştirme ve planlama ilkelerini bilebilir ve anlayabilir. |
2 | Kuvvet ve kassal dayanıklılık programlama prensiplerini anlayabilir. |
3 | Çocuklarda ve yaşlılarda egzersiz programlama prensiplerini anlayabilir ve uygulayabilir. |
4 | Aerobik uygunluk programlama prensiplerini anlayabilir ve uygulayabilir. |
5 | Fiziksel uygunluk değerlendirmek için kullanılan testleri yorumlayabilir ve yönlendirebilir. |
6 | Esneklik programlama prensiplerini anlayabilir ve uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Ders, egzersiz programı hazırlama ve fiziksel uygunluk programını bireyselleştirmek için izlenecek yollar, farklı gruplara egzersiz programı oluşturma ve egzersiz testlerini uygulama ve sonuçları yorumlamayı içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. | Yok |
2 | Egzersiz Programlama: İlkeler ve prensipler | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
3 | Egzersiz Testleri | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
4 | Esneklik Geliştirme ve Programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
5 | Kassal Uygunluk Geliştirme ve Programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
6 | Pliometrik ve Hız Antrenmanları | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
7 | Core Antrenman | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
8 | Anaerobik Uygunluk Geliştirme ve Programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
9 | Vücut kompozisyonu ve egzersiz programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
10 | Çocuklarda Egzersiz Programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
11 | Yaşlılarda Egzersiz Programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
12 | Aerobik Uygunluk Geliştirme ve Programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
13 | Özel popülasyonlarda egzersiz programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
14 | Klinik popülasyonlarda egzersiz programlama | Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. | Yok |
• Advanced fitness assessment and exercise prescription / Vivian H. Heyward, Champaign, IL: Human Kinetics, 2002. • ACSM's resource manual for Guidelines for exercise testing and prescription / American College of Sport Medicine. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, 2001. • Physiological assessment of human fitness/ Peter Maud, Champaign, IL: Human Kinetics, 1995. • Fitness illustrated/Brian Sharkey, Champaign, IL: Human Kinetics, 2011. • Fitness professionals handbook/Edward Howley, Champaign, IL: Human Kinetics, 2007
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 2 |