GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPYYL547 ENGELLİLERDE YAŞAM KOÇLUĞU Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı bireylerin fiziksel uygunluk düzeylerinin bireyselleştirilmiş egzersiz programı dahilinde geliştirilmesidir.


Doktor Öğretim Üyesi Ferhat Esatbeyoğlu


1 Fiziksel uygunluk programı geliştirme ve planlama ilkelerini bilebilir ve anlayabilir.
2 Kuvvet ve kassal dayanıklılık programlama prensiplerini anlayabilir.
3 Çocuklarda ve yaşlılarda egzersiz programlama prensiplerini anlayabilir ve uygulayabilir.
4 Aerobik uygunluk programlama prensiplerini anlayabilir ve uygulayabilir.
5 Fiziksel uygunluk değerlendirmek için kullanılan testleri yorumlayabilir ve yönlendirebilir.
6 Esneklik programlama prensiplerini anlayabilir ve uygulayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Ders, egzersiz programı hazırlama ve fiziksel uygunluk programını bireyselleştirmek için izlenecek yollar, farklı gruplara egzersiz programı oluşturma ve egzersiz testlerini uygulama ve sonuçları yorumlamayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. Yok
2 Egzersiz Programlama: İlkeler ve prensipler Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
3 Egzersiz Testleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
4 Esneklik Geliştirme ve Programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
5 Kassal Uygunluk Geliştirme ve Programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
6 Pliometrik ve Hız Antrenmanları Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
7 Core Antrenman Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
8 Anaerobik Uygunluk Geliştirme ve Programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
9 Vücut kompozisyonu ve egzersiz programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
10 Çocuklarda Egzersiz Programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
11 Yaşlılarda Egzersiz Programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
12 Aerobik Uygunluk Geliştirme ve Programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
13 Özel popülasyonlarda egzersiz programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok
14 Klinik popülasyonlarda egzersiz programlama Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. Buluş yoluyla öğretim stratejisi. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi. İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi. Tartışma stratejisi. Yok

• Advanced fitness assessment and exercise prescription / Vivian H. Heyward, Champaign, IL: Human Kinetics, 2002. • ACSM's resource manual for Guidelines for exercise testing and prescription / American College of Sport Medicine. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, 2001. • Physiological assessment of human fitness/ Peter Maud, Champaign, IL: Human Kinetics, 1995. • Fitness illustrated/Brian Sharkey, Champaign, IL: Human Kinetics, 2011. • Fitness professionals handbook/Edward Howley, Champaign, IL: Human Kinetics, 2007



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 3 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 10 2 20
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5 3
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek