GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPYYL543 REKREASYONDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Zaman ve Boş Zaman/Serbest Zaman kavramları temelinde Rekreasyon Biliminin özümsenmesidir.


---


1 Rekreasyon kavramını ve önemini öğrenir
2 Rekreasyon bilimi kapsamı hakkında bilgi edinir
3 Serbest zaman kavramı hakkında bilgi sahibi olunur
4 Serbest zaman etkinliklerini tanır
5 Rekreasyon kavramının gündelik hayatta önemini kavrar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Zaman ve Boş Zaman/Serbest Zaman kavramları temel alınarak Rekreasyon Biliminin anlamı, önemi, felsefesi, terminolojisi ve farklı disiplinlerle ilişkisi incelenir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Zaman ve Boş Zaman/Serbest Zaman kavramlarının tanımlanması. Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
2 Rekreasyon ve Rekreasyonel Spor Kavramlarının tanımlanması. Rekreasyonun önemi ve rekreasyon ihtiyacı hakkında bilgi. Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
3 Rekreasyon bölümünün amacı ve Rekreasyon bölümü mezunlarının istihdamı. Bireylerin boş zaman hakları ile ilgili yürürlükteki uygulamalar. Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
4 Rekrasyonun Özellikleri, Rekreasyonun Multidisipliner yönü. Rekreasyonla ilgili disiplinler. Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
5 Rekreasyon Tarihi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
6 Rekreasyonun Felsefesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
7 Boş Zaman Teorileri Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
8 Oyun Kavramı ve Kuramları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
9 Rekreasyon Kaynakları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
10 Rekreasyonel Sporlar Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
11 Rekreasyonun diğer disiplinlerle ilişkisi (Sağlık, Turizm) Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
12 Rekreasyonun diğer disiplinlerle ilişkisi (Ekorekreasyon, Terapötik Rekreasyon) Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar

Karaküçük, S. Rekreasyon Bilimi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 9 2 18
Beyin Fırtınası 10 3 30
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 5
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 4 2 3
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek