Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPYYL543 | REKREASYONDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Zaman ve Boş Zaman/Serbest Zaman kavramları temelinde Rekreasyon Biliminin özümsenmesidir.
---
1 | Rekreasyon kavramını ve önemini öğrenir |
2 | Rekreasyon bilimi kapsamı hakkında bilgi edinir |
3 | Serbest zaman kavramı hakkında bilgi sahibi olunur |
4 | Serbest zaman etkinliklerini tanır |
5 | Rekreasyon kavramının gündelik hayatta önemini kavrar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Zaman ve Boş Zaman/Serbest Zaman kavramları temel alınarak Rekreasyon Biliminin anlamı, önemi, felsefesi, terminolojisi ve farklı disiplinlerle ilişkisi incelenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Zaman ve Boş Zaman/Serbest Zaman kavramlarının tanımlanması. | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
2 | Rekreasyon ve Rekreasyonel Spor Kavramlarının tanımlanması. Rekreasyonun önemi ve rekreasyon ihtiyacı hakkında bilgi. | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
3 | Rekreasyon bölümünün amacı ve Rekreasyon bölümü mezunlarının istihdamı. Bireylerin boş zaman hakları ile ilgili yürürlükteki uygulamalar. | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
4 | Rekrasyonun Özellikleri, Rekreasyonun Multidisipliner yönü. Rekreasyonla ilgili disiplinler. | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
5 | Rekreasyon Tarihi | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
6 | Rekreasyonun Felsefesi | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
7 | Boş Zaman Teorileri | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
8 | Oyun Kavramı ve Kuramları | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
9 | Rekreasyon Kaynakları | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
10 | Rekreasyonel Sporlar | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
11 | Rekreasyonun diğer disiplinlerle ilişkisi (Sağlık, Turizm) | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
12 | Rekreasyonun diğer disiplinlerle ilişkisi (Ekorekreasyon, Terapötik Rekreasyon) | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
13 | Genel tekrar | ||
14 | Genel tekrar |
Karaküçük, S. Rekreasyon Bilimi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Beyin Fırtınası | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 2 |