Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPYYL539 | SPOR YÖNETIM BILIMLERINDE MAKALE ANALIZI VE YAZIM TEKNIKLERI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğrencilere; akademik yazım ve sunuma dair temel bilgiler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak (BİLMEK), bu bilgileri örnek metinler üzerinde görerek eleştirel analizler yapmayı öğretmek (GÖRMEK) ve özgün bir akademik metin yazma becerisini (YAPMAK) kazandırmaktır.
1 | Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları izah eder. |
2 | İletişim teknolojisini kullanarak yaptığı literatür taramasını analiz eder. |
3 | Feynman tekniğine göre nasıl eleştirel okuma yapılacağını inceler. |
4 | Literatür taraması yapar, bir makalenin özünü (kısa özet) edindiği bilgilere göre analiz eder. |
5 | Akademik yazım ve sunum ile ilgili etik ilkeleri izah eder. |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Bu ders; Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış,Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin,Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri,Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. ,Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek ,Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek,İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Akademik metnin iç mimarisi ,Akademik metnin iç mimarisi,Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri ,Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri ,Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak,Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri ; konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Makalenin amaç ve kapsamı: Gözlem, Veri toplama ve analizi | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
2 | Kaynak tarama: PubMed, Scopus, Google Scholar, Web of Science | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
3 | Makale yapısı: Özet, Grafik Özet, Giriş, Yöntem ve Gereçler, Bulgular, Tartışma, Öneriler, bölümlerin ilişkilendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
4 | Sık yapılan hatalar | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
5 | Yazım incelikleri: İmla, Gramer | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
6 | Sık kullanılan sözcükler | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
7 | Birimler | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
8 | Paragraf özellikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
9 | Görseller ve tablo özellikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
10 | Kaynakların yazımı | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
11 | İntihale karşı önlemler | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
12 | Bibliyometrik analiz: Etki değeri, atıf, alıntı, yaygın etki, tanınırlık | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
13 | Makale yazımında başarı öyküleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
14 | Makale yazımında serbest çalışma ve diğer konular; soru-cevaplar | Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt | Web tabanlı araştırma |
John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017. Robert A. DAY. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK yayınları; Zuhal BALTAŞ. (2003). Akılda ve Yürekte İZ BIRAKAN SUNUŞ – Etki Yaratan Konuşmacının El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi; Halil SEYİDOĞLU. (1995). Bilimsel ARAŞTIRMA ve YAZMA EL KİTABI. Altıncı Baskı, İstanbul: Kurtiş Matbaası; Howard, S. Becker. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi –Yazımın Sosyal Organizasyon Kuramı. Üçüncü. baskı. çev. Şerife Geniş. Ankara: Heretik Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |