GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPYYL539 SPOR YÖNETIM BILIMLERINDE MAKALE ANALIZI VE YAZIM TEKNIKLERI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Dersin amacı öğrencilere; akademik yazım ve sunuma dair temel bilgiler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak (BİLMEK), bu bilgileri örnek metinler üzerinde görerek eleştirel analizler yapmayı öğretmek (GÖRMEK) ve özgün bir akademik metin yazma becerisini (YAPMAK) kazandırmaktır.



1 Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları izah eder.
2 İletişim teknolojisini kullanarak yaptığı literatür taramasını analiz eder.
3 Feynman tekniğine göre nasıl eleştirel okuma yapılacağını inceler.
4 Literatür taraması yapar, bir makalenin özünü (kısa özet) edindiği bilgilere göre analiz eder.
5 Akademik yazım ve sunum ile ilgili etik ilkeleri izah eder.

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


Bu ders; Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış,Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin,Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri,Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. ,Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek ,Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek,İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Akademik metnin iç mimarisi ,Akademik metnin iç mimarisi,Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri ,Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri ,Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak,Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri ; konularını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Makalenin amaç ve kapsamı: Gözlem, Veri toplama ve analizi Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
2 Kaynak tarama: PubMed, Scopus, Google Scholar, Web of Science Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
3 Makale yapısı: Özet, Grafik Özet, Giriş, Yöntem ve Gereçler, Bulgular, Tartışma, Öneriler, bölümlerin ilişkilendirilmesi Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
4 Sık yapılan hatalar Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
5 Yazım incelikleri: İmla, Gramer Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
6 Sık kullanılan sözcükler Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
7 Birimler Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
8 Paragraf özellikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
9 Görseller ve tablo özellikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
10 Kaynakların yazımı Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
11 İntihale karşı önlemler Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
12 Bibliyometrik analiz: Etki değeri, atıf, alıntı, yaygın etki, tanınırlık Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
13 Makale yazımında başarı öyküleri Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma
14 Makale yazımında serbest çalışma ve diğer konular; soru-cevaplar Anlatım, Tartışma, Uygulama - Alıştırma, Soru-Yanıt Web tabanlı araştırma

John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017. Robert A. DAY. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK yayınları; Zuhal BALTAŞ. (2003). Akılda ve Yürekte İZ BIRAKAN SUNUŞ – Etki Yaratan Konuşmacının El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi; Halil SEYİDOĞLU. (1995). Bilimsel ARAŞTIRMA ve YAZMA EL KİTABI. Altıncı Baskı, İstanbul: Kurtiş Matbaası; Howard, S. Becker. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi –Yazımın Sosyal Organizasyon Kuramı. Üçüncü. baskı. çev. Şerife Geniş. Ankara: Heretik Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Quiz 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 4 1 1 4 5 1 2 1 3
ÖÇ 2 2 4 2 1 5 4 1 1 2 1
ÖÇ 3 1 3 1 2 5 5 1 2 1 1
ÖÇ 4 2 3 2 2 4 4 1 1 2 3
ÖÇ 5 1 2 2 1 3 3 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek