Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPYYL522 | OLIMPIZM VE OLIMPIK OYUNLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
"Antik olimpiyat oyunları ve insan ideali, modern olimpizm, olimpik hareket ve olimpiyat oyunlarının anlamı, tüm boyutları ile Fair Play felsefesi"
Dr. öğr. Üyesi Erol Baykan
1 | Olimpiyat oyunlarını ve tarihsel gelişimini bilir. |
2 | Uluslararası spor örgütlerini tanımlar. |
3 | Uluslararası spor örgütlerinin gelişimi, görevleri, çeşitliliği ve verimliliği ile ilgili bilgi sahibidir. |
4 | Sporda estetik, etik, hareket ve oyun süreçlerini kavrar. |
5 | Olimpizm felsefesi ile modern olimpiyat oyunlarını analiz eder. |
Birinci Öğretim
yok
yok
"Modern olimpik hareketin ve uluslararası olimpiyat komitesinin kuruluşu, olimpizmin felsefi dayanakları, olimpik antlaşmanın temel prensipleri, olimpik kongreler ve uluslararası olimpik akademi, Türkiye’de olimpik hareketin kuruluşu, Türkiye’nin modern olimpiyatlara katılımı, olimpik hareket ve Fair Play, olimpik hareketin karşı karşıya olduğu problemler. Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi, Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri"
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Olimpiyatların doğuşu, tarihsel gelişimi ve modern olimpiyat anlaşıyışı | Yüz yüze anlatım | yok |
2 | "Olimpzim ve Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi " | Yüz yüze anlatım | yok |
3 | Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri | Yüz yüze anlatım | yok |
4 | "Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları " | Yüz yüze anlatım | yok |
5 | Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler | Yüz yüze anlatım | yok |
6 | Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri | Yüz yüze anlatım | yok |
7 | Olimpizm ve Fair Play | Yüz yüze anlatım | yok |
8 | Fair Play ve Eğitim | Yüz yüze anlatım | yok |
9 | "Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları " | Yüz yüze anlatım | yok |
10 | Geleneksel Türk sporlarında Fair Play anlayışı | Yüz yüze anlatım | yok |
11 | Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı | Yüz yüze anlatım | yok |
12 | Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri | Yüz yüze anlatım | yok |
13 | Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar | Yüz yüze anlatım | yok |
14 | Fair Play’den sorumlu referans grupları | Yüz yüze anlatım | yok |
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. 1988. OLİMPİK HAREKET
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |