GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPYYL509 SPOR İŞLETMELERINDE HALKLA İLIŞKILER VE SPONSORLUK Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Halkla ilişkilerin bir yönetim işlevi olarak önemini ve kuruluşlar sağladığı katkıları, ticari, kamu ve gönüllü sektör için halkla ilişkiler çalışmalarının pazarlama disiplini içindeki yeri ve önemini anlamak


Anabilim Dalı Öğretim Üyesi


1 Halkla ilişkilerin oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve yönetimindeki rolü ve önemini öğrenme.
2 Halkla ilişkiler ve iletişimin tanımını öğrenir
3 Sporda halkla ilişkilerinin önemini kavrar
4 İletişim tekniklerini öğrenir
5 İletişimin tanımını öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


"Halkla ilişkiler kavramı, gelişimi, tanımı, amaç, kapsam, yöntem, ilke araçları, Halkla ilişkiler, teknikleri, halkla ilişkilerde yöneticilerin rolü. Spor kurum ve kuruluşlarıyla olan halkla ilişkiler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkiler kavramı Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
2 Halkla İlişkilerin gelişimi Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
3 Halkla İlişkilerin örgütlenmesi Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
4 "Özel sektörde Halkla İlişkiler " Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
5 Kamu kuruluşlarında Halkla İlişkiler Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
6 Gönüllü sektörde Halkla İlişkiler Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
7 "Spor işletmelerinde Halkla İlişkiler " Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
8 Halkla ilişkiler ve iletişim Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
9 "Kurum içi Halkla İlişkiler " Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
10 Dış Halkla İlişkiler ve araçları Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
11 Halkla İlişkilerde yeni kavramlar Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
12 "Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler " Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
13 Halkla İlişkilerin pazarlamaya katkısı Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
14 "Pazarlama amaçlı Halkla İlişkiler Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok

"-EKENCİ, Güner, A.F.İMAMOĞLU, Spor İşletmeciliği., Nobel Yay., Ankara 2002. Yatkın, Ahmet, Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Yay., Ankara 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Rapor Hazırlama 1 35
Rapor Sunma 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 2 4 1 3 1 2 4 3 3
ÖÇ 2 3 3 2 1 1 2 2 3
ÖÇ 3 3 2 3 4 2 1 2 3 2 3
ÖÇ 4 4 2 3 4 3 2 2 1
ÖÇ 5 2 2 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek