GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPYYL508 SPORDA TÜKETICI DAVRANIŞI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, bireylerin davranışsal, bilişsel ve duygulanım yaklaşımları üzerinden spor tüketici davranışlarını anlamalarını sağlamak ve öğrencilere spor endüstrisi içerisinde çalışan profesyonellerin mevcut pazarlama çabaları içerisinde karşılaştıkları müşteri davranışını anlamak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.


Prof. Dr. Ercan POLAT


1 Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2 Tüketici karar alma sürecini anlar.
3 Satın alma davranışını etkileyen tüm faktörleri açıklayabilir.
4 Dijital hayat ve tüketim davranışları aracındaki ilişkiyi açıklayabilir.
5 Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarını bilimsel ölçütler doğrultusunda çözümleyebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Spor pazarlamasında tüketici davranışlarının rolü, tüketici pazarlama ilişkileri, pazarlama etkinliği açısından tüketici davranışları, tüketici davranışlarının temelleri ve etkileyen faktörler, satın alma kararında tüketici davranışları, tüketici davranış araştırması bu dersin temel konularını oluşturmaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar - tüketici ve tüketici davranışı Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
2 Spor endüstrisi ve spor tüketicisi Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
3 Tüketici davranışının pazarlamadaki yeri ve önemi Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
4 Karar vericiler olarak spor tüketicileri: Alışveriş, satın alma ve değerlendirme Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
5 Satın alma davranışını etkileyen psikolojik faktörler - Öğrenme ve Güdülenme Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
6 Satın alma davranışını etkileyen psikolojik faktörler - Algılama, Tutumlar ve Duygular Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
7 Satın alma davranışını etkileyen psikolojik faktörler - Kişilik, Değerler ve Yaşam biçimi Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
8 Satın alma davranışında sosyo-kültürel etkiler - Grup dinamiği, Danışma grubu ve Aile Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
9 Satın alma davranışında sosyo-kültürel etkiler - Sosyal sınıflar ve Kişisel etkiler Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
10 Satın alma davranışında sosyo-kültürel etkiler - Kültür ve Yeniliklerin Yayılması Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
11 Satın alma davranışında durumsal ve demografik faktörlerin rolü Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
12 Satın alma davranışında pazarlama faktörlerinin rolü Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
13 Tüketici satın alma karar süreci Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok
14 Dijital çağ ve tüketici davranışına etkileri Sunum / anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma Yok

Odabaşı, Y. (2007). Tüketici davranışı. Mediacat Kitapları. Trail, G. T. (2015). Sport Consumer Behaviour 1. In Routledge handbook of theory in sport management, Routledge. Alexandris, K., McDonald, H., & Funk, D. (2016). Sport consumer behaviour: Marketing strategies. Routledge. Lee, J. H. (2000). Sport marketing strategies through the analysis of sport consumer behavior and factors influencing attendance. University of Minnesota.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Rapor Sunma 2 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 20 40
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 4 1 1 1 1
ÖÇ 2 4 3 1 2 1 3
ÖÇ 3 4 3 1 2 1
ÖÇ 4 4 3 4 2 2 3 4 2
ÖÇ 5 4 4 2 2 4 5 2 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek