GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPYYL507 MODERN SPOR PAZARLAMASI UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere modern tutundurma ve pazarlama prensipleri ile bunlara ilişkin uygulamaları, spor endüstrisi ile ilişkilendirmeyi sağlamaktır.


Prof. Dr. Ercan POLAT


1 Spor pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve kendine has özelliklerini tanımlar.
2 Spor pazarlaması bileşenlerini açıklar.
3 Tüketici ve endüstriyel pazarla ilgili olguları spor konusuna yordar.
4 Geleneksel spor pazarlaması faaliyetleriyle dijital pazarlama faaliyetleri arasında bağ kurar
5 Sosyal medyanın önemini ve modern spor pazarlaması faaliyetlerindeki yerini anlar.
6 Spor pazarlamasında araştırmanın önemini bilir ve sorunların çözümü için bilimsel yöntemler kullanabilir.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Spor pazarlaması tanımı, ulusal ve uluslar arası spor örgütleri, spor ürünü ve özellikleri, spor pazarlaması bileşenleri (ürün, yer, fiyat, promosyon, halkla ilişkiler) spor tüketicisi ve karar verme süreçleri, spor tüketicisi ve spor örgütlerinde pazarlama yönetimi, spor örgütleme, sponsorluk.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama kavramı, tarihçesi ve spor pazarlaması kavramları Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
2 Detaylarıyla spor endüstrisi Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
3 Spor pazarlaması yönetimi - misyon, vizyon, amaç, strateji Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
4 Pazarlama bilgi sistemi ve pazar araştırmaları Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
5 Spor tüketicisi ve modern tüketim davranışları Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
6 Spor endüstrisinde pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
7 Spor pazarlama karması - Spor ürünü Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
8 Spor pazarlama karması - Fiyat Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
9 Spor pazarlama karması - Yer / Dağıtım Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
10 Spor pazarlama karması - Tutundurma: Reklam, halkla ilişkiler Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
11 Spor pazarlama karması - Tutundurma: Kişisel satış, satış tutundurma Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
12 Spor sponsorluğu ve sinsi pazarlama Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
13 Dijital dünya ve gelişen pazarlama anlayışı Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok
14 Dijital pazarlama ve spor işletmesi stratejisi Sunum / Anlatım yöntemi / Soru-cevap / Tartışma Yok

Argan, M. ve Katırcı, H. (2015). Spor Pazarlaması. NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK. Argan, M. (2003). SPOR SPONSORLUĞU YÖNETİMİ. DETAY YAYINCILIK. Dees, W., Walsh, P., McEvoy, C. D., McKelvey, S., Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. A. (2022). Sport marketing. Human Kinetics. Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Rapor Sunma 2 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 14 2 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 2 1 2
ÖÇ 2 4 2 3 1 2
ÖÇ 3 5 2 1 5 2 1 2
ÖÇ 4 4 2 1 1 3 1 2 4
ÖÇ 5 4 3 1 3 1 2 4
ÖÇ 6 4 2 2 1 4 4 4 1 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek