| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KENYL525 | KENEVİR ISLAHINDA GEN AKTARIM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı kenevir ıslahında gen transferi ve genetik modifikasyon tekniklerini açıklamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Saber Delpasand Khabbazi
| 1 | Genler, genom ve proteinler hakkında bilgi edinmek |
| 2 | Kenevir doku kültürü hakkında temel bilgileri öğrenmek |
| 3 | Kenevir gen aktarım yöntemleri hakkında bilgi edinmek |
| 4 | Yenilikçi genom modifikasyon tekniklerini öğrenmek |
| 5 | Kenevir gen aktarımının potansiyel uygulamaları ve amaçları hakkında bilgi edinmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, doğrudan ve dolaylı yöntemlerle kenevir bitkisine gen aktarımı teknikleri ve bunlarla ilgili ugulamalar ve kullanım amaçlarını anlatmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 2 | Genler ve genomlara giriş | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 3 | Rekombinant DNA teknolojisi | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 4 | Proteinler | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 5 | Bitki Doku Kültürü Temelleri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 6 | İn vitro koşullarda bitki rejenerasyonu | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 7 | İn vitro koşullarda bitki rejenerasyonu | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 8 | Bitkilere Gen aktarım Yöntemleri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 9 | Doğrudan gen aktarım yöntemleri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 10 | Agrobacterium ile bitkilere gen aktarım | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 11 | Genetik modifikasyonlarda yenilikçi teknolojiler | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 12 | Transgenik bitkileri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 13 | Gen aktarımının amaçları ve potansiyel uygulamaları | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
| 14 | Transgenik Bitki Ürünlerinin halk tarafından kabulü ve ilgili kurallar | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
- Öğretim üyesi ders notları -İlgili Bilimsel Makaleler - İnternet kaynakları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Ev Ödevi | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 124 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |