Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENYL513 | İN VİTRO KOŞULLARDA KENEVİR ÜRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, in vitro koşullarda kenevir bitkisinin üretimi ve mikroçoğaltımını anlatmayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Saber Delpasand Khabbazi
1 | İn vitro doku kültürü temellerinin öğrenilmesi |
2 | Kenevir bitkisinin in vitro koşullarda üretilmesinin öğrenilmesi |
3 | Kenevir bitkilerinin in vitro koşullarda mikroçoğaltılması hakkında bilgi edinmek |
4 | Homozigot ve genetik olarak özdeş bitkilerin üretiminin öğrenilmesi |
5 | Farklı doku kültürü tekniklerini öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
YOK
Bu ders, in vitro koşullarda kenevir bitkisinin üretimi ve çoğaltılması, beslenme ve büyüme koşulları, rejenerasyon ve mikroçoğaltım yöntemleri ve saf homozigot bitki üretimi için temel bilgileri kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
2 | Doku Kültürü Temelleri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
3 | Bitki Büyüme Düzenleyicileri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
4 | Bitki Büyüme Düzenleyicileri | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
5 | Bitki Kültürü Ortamı | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
6 | Bitki Rejenerasyonu | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
7 | Kallus kültürü | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
8 | Organogenez | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
9 | Somatik Embriyogenez | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
10 | Mikroçoğaltım | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
11 | Süspansiyon Kültürü | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
12 | Protoplast Kültürü | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
13 | Haploit Bitkiler | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Konunun incelenip araştırma yapılması |
- Öğretim üyesi ders notları - İlgili Bilimsel Makaleler - İnternet kaynakları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |