GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KENYL509 HİBRİD KENEVİR ISLAHI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; F1 hibrit ıslahının genetik esaslarını, yeni F1 hibrit çeşit geliştirmede temel esas ve uygulamalarını anlamak ve F1 hibrit ıslahında kullanılan ıslah teknik ve yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır.


Prof Dr. KHALID MAHMOOD KHAVAR


1 Tarımsal üretimde F1 hibrit ıslahının önemini kavrayabilme
2 F1 Hibrit ıslahının temel prensiplerini kavrayabilme sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm
3 Kendine ve yabancı döllenen bitkilerin özellikleri hakkında bilgiler edinme
4 saf hat geliştirme ve melezleme çalışmalarına uygulayabilme
5 Kendine ve yabancı döllenme biyolojisine göre F1 hibrit ıslahı yöntemlerini çeşit geliştirilmesine yönelik projelerde kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hibrit ıslahının temel genetik mekanizmaları, saf hat geliştirme ve genel ve özel kombinasyon yeteneği analiz teknikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hibrit ıslahın tanımı, tarihçesi, önemi ve amacı yok yok
2 Açılma gösteren populasyonların elde edilmesi yok yok
3 Saf hatların elde edilme yöntemleri yok yok
4 Kombinasyon yeteneklerinin değerlendirilmesi yok yok
5 Kontrol ve diallel analizlerin yapılması yok yok
6 Sitoplazmik-genetik erkek kısırlığının oluşturulması yok yok
7 F1 Hibrit çeşit tiplerinin geliştirilmesi yok yok
8 Development of F1 Hybrid cultivar types yok yok
9 Önemli tarla bitkilerinde F1 hibrit çeşit geliştirme uygulamaları yok yok
10 Önemli tarla bitkilerinde F1 hibrit çeşit geliştirme uygulamaları yok yok
11 Önemli tarla bitkilerinde F1 hibrit çeşit geliştirme uygulamaları yok yok
12 Önemli bahçe bitkilerinde F1 hibrit çeşit geliştirme uygulamaları yok yok
13 F1 Hibrit çeşitlerde kullanılan rekombinant DNA tekniği ve uygulamaları yok yok
14 F1 Hibrit çeşitlerde kullanılan rekombinant DNA tekniği ve uygulamaları yok yok

Borojevic,S. 1990. Principles and Methods of Plant Breeding, Elsevier. 2. Demir, İ. 1990. Genel Bitki Islahı. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. 3. Fehr, W.R. 1987. Principles of Cultivar Development. Iowa State university. 4. Poehlman, J.M..1996. Breeding Field Crops. Iowa State University Press, Ames, Iowa.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 1 10
Makale Yazma 3 2 6
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 8 2 16
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 1 1 1 5 4 1 1 1 2 2 2 2 2 2 1 1
ÖÇ 2 1 4 1 2 1 1 1 3 2 2 3 2 1 5 1 1 5
ÖÇ 3 4 2 4 2 4 1 2 2 4 3 5 1 3 1 2 2 1
ÖÇ 4 2 5 1 1 2 3 1 1 2 2 4 1 5 1 1 1 1
ÖÇ 5 5 1 2 1 1 2 1 1 2 4 2 1 1 1 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek