GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPOTS503 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Öğrencilerin program geliştirme sürecini tanımaları, program geliştirme ile ilgili bilgi, beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Dilşat Peker Ünal


1 1. Program geliştirmenin temel kavramlarını ve kuramsal temellerini bilir.
2 2. Program geliştirme sürecinin basamaklarını uygular.
3 3. Program değerlendirme bulgularını program geliştirme ile ilişkilendirir.
4 4. Program geliştirmenin önemine ve gerekliliğine inanır.
5 5. Program geliştirme sürecinde güncel gelişmelerden yararlanır.

Uzaktan Eğitim


Yok


Yok


Program geliştirme sürecinin temel kavramları, kuramsal temelleri, felsefe-program geliştirme ilişkisi, program geliştirmede ihtiyaç belirleme, çalışma planı oluşturma, kullanılacak tasarımlar ve modeller, amaç-içerik-eğitim durumu ve değerlendirme ögelerinin oluşturulması, programın denenmesi, değerlendirilmesi, değerlendirme sonuçlarına göre programın geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, eğitim/öğretim/ders programı, resmi/işlevsel/extra/örtük program, program geliştirme/deneme/değerlendirme) Anlatım, soru cevap
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri Anlatım, soru cevap
3 Program geliştirmede tasarım ve modeller Anlatım, soru cevap
4 Program geliştirme çalışma grupları Anlatım, soru cevap
5 Program geliştirmede ihtiyaç analizi Anlatım, soru cevap
6 Program geliştirmede ihtiyaç analizi Anlatım, soru cevap
7 Hedef belirleme Anlatım, soru cevap
8 Hedef belirleme Anlatım, soru cevap
9 İçeriğin düzenlenmesi Anlatım, soru cevap
10 Öğrenme yaşantıları düzenleme Anlatım, soru cevap
11 Değerlendirme ögesini oluşturma Anlatım, soru cevap
12 Programın denenmesi Anlatım, soru cevap
13 Programın değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap
14 Uygulama örneklerinin incelenmesi Anlatım, soru cevap

arış, F. (1997). Eğitimde Program Geliştirme Teoriler-Teknikler. Ankara. Alkım Yayınları Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara. Anı Yayıncılık. Kısakürek, M.A. (1983). Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. C . 16 , Sayı: 1.s.217-244 . Erden, M. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Meteksan A.Ş. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Pegem A Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 40
Alan Çalışması 1 10
Rapor Hazırlama 1 15
Makale Kritik Etme 3 15
Bireysel Çalışma 10 10
Okuma 10 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 10 20
Final Sınavı 1 10 10
Gözlem 1 2 2
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 5 5
Seminer 10 5 50
Makale Kritik Etme 10 2 20
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek