Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UİYL502 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir konunun araştırılması ve ulaşılan verilerin belirli teknik kurallara uygun olarak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Hülya TOKER
1 | Bilimsel araştırma süreçlerini sıralar. |
2 | Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar. |
3 | Araştırmaya uygun olan yöntemleri kullanarak literatür taraması yapar. |
4 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. |
5 | Araştırdığı konular için uygun araştırma yöntemlerini belirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste öğrenciler, incelemek istedikleri bir araştırma konusunu derinlemesine araştırırlar. Böylece seminer dersinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması | literatür tarama | Makale Okuma | literatür tarama |
2 | Tez ve Makale yazım teknikleri | Makale Okuma | literatür tarama | literatür tarama |
3 | Araştırma metodolojisi | literatür tarama | Makale Okuma | literatür tarama |
4 | Araştırma ve yayın etiği | literatür tarama literatür tarama Literature review | Makale Okuma | Literatür tarama |
5 | Etkili Sunum Teknikleri | Etkili Sunum Teknikleri | Makale Okuma | Makale Okuma |
6 | Sunum içeriğinin belirlenmesi | İçindekiler bölümü üzerine çalışma | Literatür tarama | Literatür tarama |
7 | sunum metni hazırlığı | İçeriğin tanımlanıp sınıflandırılması | Literatür tarama | Literatür tarama |
8 | - | Kaynakların sınıflandırılması | ||
9 | Yazılı metinlerin oluşturulması | Yazılı metinlerin oluşturulması | Yazılı metinlerin oluşturulması | Yazılı metinlerin oluşturulması |
10 | Oluşturulan metinlerin incelenmesi | Oluşturulan metinlerin incelenmesi | Oluşturulan metinlerin incelenmesi | Oluşturulan metinlerin incelenmesi |
11 | Metin çalışması | Metin çalışması | Metin çalışması | Literatür tarama |
12 | Metin çalışması | Metin çalışması | Metin çalışması | Literatür tarama |
13 | Metin çalışması | Metin çalışması | Metin çalışması | Metin çalışması |
14 | Çalışmanın sonlandırılması ve sunum | sunum | sunum | Çalışmanın sonlandırılması ve sunum |
Tayyar, Arı. Uluslararası ilişkiler ve Dış Politika, MKM Yayıncılık, 2009. Faruk SÖNMEZOĞLU , Hakan GÜNEŞ , Erhan KELEŞOĞLU, Uluslararası İlişkilere Giriş, Der Yayınları 2021 Erol, Mehmet Seyfettin, Ekşi, Muharrem (2019). Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, Ankara: Akçay Yayınları Erendor, Mehmet Emin (2019). Uluslararası İlişkilerde Güncel Sorunlar, Ankara: Nobel Yayınları Oğuzlu, Tarık, Ongun, Yelda (2021). Türk Dış Politikasında Güncel Sorunlar, Ankara: Nobel Yayınları Karaaslan, Hakan, Demirel, Murat (2020). Güncel Uluslararası Güvenlik Sorunları, Ankara: Nobel Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 7 | 98 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |