Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UİYL529 | ULUSLARARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çatışmaların çözümü etrafında dönen karmaşık dinamikleri anlamak ve öğrencilere etnik, dini ve askeri çatışmaları analiz ettirmek ve bu alanda özgün araştırmalar üretmek için gerekli teorik altyapıyı kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi İskender KARAKAYA
1 | Bu dersi alan öğrenciler, etnik ve dini grupların veya devletlerin neden savaştığını anlayabilecektir |
2 | Bu dersi alan öğrenciler, farklı çatışma çözme ve çatışma dönüştürme yöntemlerini tanımlayabilecektir. |
3 | Bu dersi alan öğrenciler, hem doğrudan hem de dolaylı aktörlerin doğasını ve rolünü tartışabilecektir (medya gibi) |
4 | Bu dersi alan öğrenciler, Çatışmayla mücadele yöntemlerini tartışabilecektir (örneğin müzakere) |
5 | Bu dersi alan öğrenciler, Şiddetli çatışmadan sonra uzlaşmanın etrafını saran ana sorunları tanımlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Uluslararası Çatışma Çözümleri ve içeriği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Çağdaş çatışmaları anlamlandırmak ve çatışma analizi | ||
3 | Çatışma ve Çatışma dönüşümüne yönelik yaklaşımlar | ||
4 | Barış Koşulları: Şiddet ne zaman patlak verir? Diyalog ne zaman başlar? | ||
5 | Track I Barışı Koruma ve Barış Yapma: Koruma Sorumluluğu Sorunu | ||
6 | Track II ve Track III Diplomasi: Çatışma Çözümünde Sivil Toplum ve STK'ların Rolü | ||
7 | Çatışmalar sırasında ve sonrasında medyayı neden önemsemeliyiz? | ||
8 | Çatışmada Diasporaların Rolü | ||
9 | Uyuşmazlık Arabuluculuğu Nedir? | ||
10 | Çatışma Müzakereleri, Barış Görüşmeleri ve Çatışmanın Sonlandırılması | ||
11 | Çatışma Sonrası Yaşam: Çatışma Sonrası Barış İnşası | ||
12 | Grup Sunumları - 1 | ||
13 | Grup Sunumları - 2 | ||
14 | Grup Sunumları - 3 |
Ramsbotham, O, Woodhouse, T. and Miall, H. (2016). Contemporary Conflict Resolution (4th Eds.) (Polity Press, 2016).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 70 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |