Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UİYL519 | DOĞU AVRUPA VE BALKANLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Doğu Avrupa ve Balkan Ülkelerinin Türkiye Açısından Önemini kavramak ve bu öneme binaen atılması gereken stratejik adımlara yönelik fikirler geliştirmek.
Doç. Dr. Mustafa ÖZALP
1 | Doğu ile Batı arasında kara ticaretinin önemi bakımında Balkan Coğrafyasının jeopolitik ve jeostretejik konumunu analiz etmek. |
2 | Balkan coğrafyasının siyasal, etnik, kültürel ve iktisadi yönde daha ayrıntılı bir şekilde tanımak. |
3 | Enerji nakil hatlarının geçiş güzergahı bağlamında Balkan Coğrafyasının Doğu ile Batı arasında kara önemini analiz etmek |
4 | Osmanlı Balkanlar İlişkilerini ele almak |
5 | Balkanların güvenliği bağlamında Türkiye-Balkan devletlerinin ilişkilerini kavramak |
6 | Balkanlar'daki geçmişten günümüze yönelik dondurulmuş çatışma çözümlerini analiz etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Balkanların coğrafi konumu tarihsel süreçte (Eski ve Orta Çağ da) bu topraklarda yaşanan siyasi gelişmeler. Osmanlı Döneminde Balkanlarda Ulusal Bağımsızlık Hareketleri . 1970 ve 1980’lerde Balkanlarda Yaşanan Gelişmeler. Balkanların Türkiye ile tarihi, dini, kültürel, etnik bağları. Balkanların, Türkiye açısından Doğu ile Batı arasındaki KÖPRÜ konumu.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Doğu Avrupa ve Balkan Ülkelerinin Türkiye Açısından Önemi | Teorik Theoretical | yok |
2 | Balkanların, Türkiye açısından Doğu ile Batı arasındaki KÖPRÜ konumu. | Teorik Theoretical | yok |
3 | Enerji nakil hatları (TANAP, Türk Akımı, TAP) bağlamında Türkiye’nin balkanlarla ilişkisi | Teorik Theoretical | yok |
4 | Balkanların Tarihsel Serüveni | Teorik Theoretical | yok |
5 | 1912-13 Balkan Savaşları | Teorik Theoretical | yok |
6 | I. Dünya Savaşı’nın çıkışında Balkanlar | Teorik Theoretical | yok |
7 | Balkan güvenliği bağlamında Türkiye ile Balkan ülkeleri arasındaki ilişkileri kavramak. | Teorik | yok |
8 | Balkan Patı 1934 ve Balkan Patının Oluşturulmasının Altında Yatan Temel Sebepler | Teorik Theoretical | yok |
9 | Yugoslavya’nın Dağılmasının Sonucunda (1990 Sonrası) Balkanlarda Meydana Gelen Savaşlar | Teorik Theoretical | yok |
10 | Bosna Savaşı / Bosna Hersek’in Dayton Anlaşması 1995 | Teorik Theoretical | yok |
11 | Kosova Savaşı | Teorik Theoretical | yok |
12 | Makedonya Sorunu | Teorik Theoretical | yok |
13 | Büyük Güçlerin Balkanlara yönelik politikaları Rusya, Çin | Teorik Theoretical | yok |
14 | Büyük Güçlerin Balkanlara yönelik ABD, AB | Teorik Theoretical | yok |
Balkanlar’ı Tahayyül Etmek: Imagining the Balkans Maria Todorova ve Dilek Şendil Soğuk Savaş Sonrası Türkiye'nin Balkanlar Siyaseti 2017 Pınar Yürür, Arda Özkan Soğuk Savaş Sonrası Türkiye’nin Komşu Siyaseti: Balkanlar - Kafkasya – Ortadoğu 2016
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |