GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MNYL540 PEPTİT VE PROTEİN TEMELLİ TANI VE TERAPÖTİK AJANLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, son yıllarda giderek pazar payı artan peptit ve protein temelli tanı ve tedavi amacıyla kullanılan moleküller sistemlerin tanıtılması hedeflenmektedir.


Dr. Öğr.Üyesi Melek Parlak Khalily


1 Öğrenciler, görüntüleme ajanlarının temel bileşenlerini ve çalışma prensiplerini anlar.
2 Öğrenciler peptit yapılarına görüntüleme ajanlarının nasıl entegre edildiğini kavrar.
3 Öğrenciler, peptit tanı ve tedavi ajanlarının ortaya çıkma ve geliştirilme sürecini öğrenir.
4 Öğrenciler, konu ile ilgili güncel literatürü okur, anlar ve makale kritiği yapar.
5 Öğrenciler, piyasada bulunan ilaçların etkinliğini peptit ve protein yapılı olanlarla kıyaslayarak değerlendirir.

Birinci Öğretim


yoktur


yok


Bu ders, insülinden başlayarak yeni geliştirilen ajanlara kadar peptit ve protein bazlı tanı ve tanı ajanlarının tanıtılması, üretilmesi, sentez stratejileri, etkinliklerinin değerlendirilmesi ve klinik kullanımlarını kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Peptit ve proteinlerin yapısal özellikleri, terapötik olarak sundukları avantajlar ve dezavantajlar
2 Moleküler görüntüleme ve hastalık teşhisinde peptit ve protein yapılı problar
3 Radyoaktif işaretli peptit ve protein probları ile görüntüleme ve teşhis
4 Florofor bağlı peptit ve protein probları ile optik görüntüleme ve teşhis
5 MRI kontrast ajanlı peptit ve protein probları ile görüntüleme ve teşhis
6 Çift modlu görüntüleme probları
7 Peptit ve protein temelli terapötik ajanlar
8 Kanser tedavisinde peptit ve proteinlerin kullanımı
9 Metabolik bozuklukların tedavisinde peptit ve proteinlerin kullanımı
10 Mide ve bağırsak (gastrointestinal) rahatsızlıklarında peptit ve proteinlerin kullanımı
11 Kardiyovasküler ve nörodejeneratif hastalıklarda peptit ve proteinlerin kullanımı
12 Peptit ve proteinlerin farmakokinetik özelliklerini iyileştirmeye yönelik stratejik yaklaşımlar
13 Hibrit sistemler
14 Öğrenci sunumları ve bilimsel tartışmalar

Ders Sunuları, Güncel literatür çalışmaları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Seminer 1 25
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Seminer 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 24 48
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3 2 1
ÖÇ 4 5 3 5
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek