| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MNYL540 | PEPTİT VE PROTEİN TEMELLİ TANI VE TERAPÖTİK AJANLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, son yıllarda giderek pazar payı artan peptit ve protein temelli tanı ve tedavi amacıyla kullanılan moleküller sistemlerin tanıtılması hedeflenmektedir.
Dr. Öğr.Üyesi Melek Parlak Khalily
| 1 | Öğrenciler, görüntüleme ajanlarının temel bileşenlerini ve çalışma prensiplerini anlar. |
| 2 | Öğrenciler peptit yapılarına görüntüleme ajanlarının nasıl entegre edildiğini kavrar. |
| 3 | Öğrenciler, peptit tanı ve tedavi ajanlarının ortaya çıkma ve geliştirilme sürecini öğrenir. |
| 4 | Öğrenciler, konu ile ilgili güncel literatürü okur, anlar ve makale kritiği yapar. |
| 5 | Öğrenciler, piyasada bulunan ilaçların etkinliğini peptit ve protein yapılı olanlarla kıyaslayarak değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yoktur
yok
Bu ders, insülinden başlayarak yeni geliştirilen ajanlara kadar peptit ve protein bazlı tanı ve tanı ajanlarının tanıtılması, üretilmesi, sentez stratejileri, etkinliklerinin değerlendirilmesi ve klinik kullanımlarını kapsar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Peptit ve proteinlerin yapısal özellikleri, terapötik olarak sundukları avantajlar ve dezavantajlar | ||
| 2 | Moleküler görüntüleme ve hastalık teşhisinde peptit ve protein yapılı problar | ||
| 3 | Radyoaktif işaretli peptit ve protein probları ile görüntüleme ve teşhis | ||
| 4 | Florofor bağlı peptit ve protein probları ile optik görüntüleme ve teşhis | ||
| 5 | MRI kontrast ajanlı peptit ve protein probları ile görüntüleme ve teşhis | ||
| 6 | Çift modlu görüntüleme probları | ||
| 7 | Peptit ve protein temelli terapötik ajanlar | ||
| 8 | Kanser tedavisinde peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
| 9 | Metabolik bozuklukların tedavisinde peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
| 10 | Mide ve bağırsak (gastrointestinal) rahatsızlıklarında peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
| 11 | Kardiyovasküler ve nörodejeneratif hastalıklarda peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
| 12 | Peptit ve proteinlerin farmakokinetik özelliklerini iyileştirmeye yönelik stratejik yaklaşımlar | ||
| 13 | Hibrit sistemler | ||
| 14 | Öğrenci sunumları ve bilimsel tartışmalar |
Ders Sunuları, Güncel literatür çalışmaları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Seminer | 1 | 25 |
| Ev Ödevi | 1 | 25 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Seminer | 1 | 1 | 1 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 24 | 48 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 131 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 2 | 1 | |||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 |