Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MNYL540 | PEPTİT VE PROTEİN TEMELLİ TANI VE TERAPÖTİK AJANLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, son yıllarda giderek pazar payı artan peptit ve protein temelli tanı ve tedavi amacıyla kullanılan moleküller sistemlerin tanıtılması hedeflenmektedir.
Dr. Öğr.Üyesi Melek Parlak Khalily
1 | Öğrenciler, görüntüleme ajanlarının temel bileşenlerini ve çalışma prensiplerini anlar. |
2 | Öğrenciler peptit yapılarına görüntüleme ajanlarının nasıl entegre edildiğini kavrar. |
3 | Öğrenciler, peptit tanı ve tedavi ajanlarının ortaya çıkma ve geliştirilme sürecini öğrenir. |
4 | Öğrenciler, konu ile ilgili güncel literatürü okur, anlar ve makale kritiği yapar. |
5 | Öğrenciler, piyasada bulunan ilaçların etkinliğini peptit ve protein yapılı olanlarla kıyaslayarak değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yoktur
yok
Bu ders, insülinden başlayarak yeni geliştirilen ajanlara kadar peptit ve protein bazlı tanı ve tanı ajanlarının tanıtılması, üretilmesi, sentez stratejileri, etkinliklerinin değerlendirilmesi ve klinik kullanımlarını kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Peptit ve proteinlerin yapısal özellikleri, terapötik olarak sundukları avantajlar ve dezavantajlar | ||
2 | Moleküler görüntüleme ve hastalık teşhisinde peptit ve protein yapılı problar | ||
3 | Radyoaktif işaretli peptit ve protein probları ile görüntüleme ve teşhis | ||
4 | Florofor bağlı peptit ve protein probları ile optik görüntüleme ve teşhis | ||
5 | MRI kontrast ajanlı peptit ve protein probları ile görüntüleme ve teşhis | ||
6 | Çift modlu görüntüleme probları | ||
7 | Peptit ve protein temelli terapötik ajanlar | ||
8 | Kanser tedavisinde peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
9 | Metabolik bozuklukların tedavisinde peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
10 | Mide ve bağırsak (gastrointestinal) rahatsızlıklarında peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
11 | Kardiyovasküler ve nörodejeneratif hastalıklarda peptit ve proteinlerin kullanımı | ||
12 | Peptit ve proteinlerin farmakokinetik özelliklerini iyileştirmeye yönelik stratejik yaklaşımlar | ||
13 | Hibrit sistemler | ||
14 | Öğrenci sunumları ve bilimsel tartışmalar |
Ders Sunuları, Güncel literatür çalışmaları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 24 | 48 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 131 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |