Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MNYL510 | TERMAL ANALİZ UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında, TG, DTA, DTG, DSC ve TMA gibi termal analiz yöntemlerini ve çok çeşitli malzemelerin tanınmasında, sıcaklığa bağlı karakteristik davranışlarının ve özelliklerinin belirlenmesindeki uygulamaları öğretmek, cihaz çıktılarının yorumlanmasında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Esra YILDIZ
1 | Termal analiz tekniklerinin kurumsal temellerini kavrayabilmesi sağlanır. |
2 | Termal analiz cihazlarının çalışma prensiplerini öğrenebilme, analiz esnasında gerekli olan bilgiyi kullanabilir |
3 | Çeşitli endüstri dalları uygun analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama becerisi kazanır. |
4 | İstenilen amaca uygun termal analiz metodunu, analiz yöntemi ve parametreleri belirleyerek, uygulamalarını öğrenir. |
5 | Termal analiz verilerini yorumlayabilme ve kullanabilme becerisi kazanacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Termogravimetrik analiz (TG) ve uygulamaları, derivatografik termogravimetrik analiz (DTG) ve uygulamaları, diferansiyel termal analiz (DTA) ve uygulamaları, derivatif diferansiyel termal analiz (DDTA) ve uygulamaları, diferansiyel tarama kalorimetresi (DSC) ve uygulamaları, termomekanik analiz (TMA-Dilatometri) ve uygulamaları, termal iletkenlik ve uygulama konuları üzerinde durulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Termal analizin tanımı | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
2 | Termal analiz yöntemleri | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
3 | Termogravimetri | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
4 | Termogravimetri cihazı , hata kaynakları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
5 | Termogravimetri eğrilerinin yorumlanması | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
6 | Karışımların termogravimetrik eğrileri ve yorumlanması | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
7 | Termogravimetrik analiz (TG) ve uygulamaları, Derivatografik termogravimetrik analiz (DTG) ve uygulamaları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
8 | Termogravimetrik analiz (TG) ve uygulamaları, Derivatografik termogravimetrik analiz (DTG) ve uygulamaları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
9 | Diferansiyel termal analiz (DTA) ve uygulamaları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
10 | Derivatif diferansiyel termal analiz (DDTA) ve uygulamaları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
11 | Diferansiyel tarama kalorimetresi (DSC) ve uygulamaları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
12 | Termomekanik analiz (TMA-Dilatometri) ve uygulamaları | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
13 | Termal iletkenlik ve uygulama | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
14 | Termal iletkenlik ve uygulama | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | Yok |
1.Hatakeyama T.,Liu Z., “Handbook of Thermal Analysis”, John Wiley-Sons, 1998. 2. F.Rouessa, A.Rouessac, “Chemical Analysis Modern Instrumentation Methods and Techniques”, John Wiley & Sons, 4th Edition 1998. 3. Schwedt G., “The Essential Guide to Analytical Chemistry”, John Wiley-Sons, 1997. 4. Perry’s Chemical Engineers’ Handbook
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |