GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL500 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 3 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.


Prof.Dr.SevinçPOLAT Dr.Öğr.Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç.Dr.Ayşe ŞENER TAPLAK Dr.Öğr.Üyesi Şenay ARAS DOĞAN Dr.Öğr.Üyesi Sevim ÇİMKE


1 Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme
2 Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.
3 Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme.
4 Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.
5 Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.

Birinci Öğretim


-


-


Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orijinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle danışmanına sunması ile devam eder.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 lanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme
2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması
3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi
4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi
5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi.
6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme.
7 Tez çalışmasının geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi.
8 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme.
9 Rapor hazırlama ve sunma.
10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme.
11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması.
12 Yorum, değerlendirme ve analiz.
13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü.
14 Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum.

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 60
Toplam 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 60
Toplam 60
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Problem Çözümü 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Proje Hazırlama 14 3 42
Proje Sunma 1 2 2
Proje Tasarımı /Yönetimi 14 2 28
Makale Kritik Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Performans 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 3 5 5 3 5 5 5 4 2
ÖÇ 2 1 1 5 5 3 5 5 5 4 2
ÖÇ 3 1 1 5 5 3 5 5 5 4 2
ÖÇ 4 1 3 5 5 3 5 5 5 4 2
ÖÇ 5 1 1 5 5 3 5 5 5 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek