Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOSAYL500 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.
Prof.Dr.SevinçPOLAT Dr.Öğr.Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç.Dr.Ayşe ŞENER TAPLAK Dr.Öğr.Üyesi Şenay ARAS DOĞAN Dr.Öğr.Üyesi Sevim ÇİMKE
1 | Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları bilir |
2 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanır |
3 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturur |
4 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklar |
5 | Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlar |
Birinci Öğretim
-
-
Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orijinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle danışmanına sunması ile devam eder.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | lanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme | ||
2 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | ||
3 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | ||
4 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi | ||
5 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | ||
6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | ||
7 | Tez çalışmasının geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | ||
8 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | ||
9 | Rapor hazırlama ve sunma. | ||
10 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | ||
11 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | ||
12 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | ||
13 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | ||
14 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 60 |
Toplam | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 60 |
Toplam | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |