Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEYL502 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 2 | 3 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Danışman öğretim üyesinin uzmanı olduğu bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi
Bölüm öğretim üyeleri
1 | Bir araştırmanın bilimsel bir nitelik kazanabilmesi için genel şartların öğrenilmesi |
2 | Bilimsel bakış açısının kazandırılması |
3 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanındaki terminolojinin öğrenilmesi |
4 | Sosyal Bilgiler Eğitimi alanındaki temel problemlerin belirlenmesi |
5 | Literatür taranmasının öğrenilmesi |
6 | Tez yazımı için plan oluşturabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması, ilgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılması, YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veri tabanları hakkında bilgi vermek, bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi, bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi, bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması, bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular, ilgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi, yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması, yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması, alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti, dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi, genel değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tez Konusunun Belirlenmesi | ||
2 | Tez Konusunun Belirlenmesi | ||
3 | Tez Konusunun Belirlenmesi | ||
4 | Literatür Tarama | ||
5 | Literatür Tarama | ||
6 | Literatür Tarama | ||
7 | Tartışma ve sentezleme | ||
8 | Tartışma ve sentezleme | ||
9 | Rapor hazırlama ve sunma | ||
10 | Rapor hazırlama ve sunma | ||
11 | Değerlendirme | ||
12 | Literatür Tarama | ||
13 | Tartışma ve sentezleme | ||
14 | Rapor hazırlama ve sunma |
Çalışma alanı ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 8 | 112 |
Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Yazma | 2 | 8 | 16 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 5 | 5 |