Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEYL500 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders lisansüstü öğrenim gören öğrencilere, bağımsız bir araştırma yürütmek için gerekli yöntem bilgisi ve becerisi kazandırmayı, bilimsel tutum ve davranışlara sahip birer araştırmacı olabilmelerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Uğur GEZER
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
2 | Bir araştırma probleminin önemini açıklar. |
3 | Farklı araştırma desenlerinin benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır. |
4 | Araştırmanın amacına uygun veri toplama tekniklerini bilir. |
5 | Araştırma sürecini bilimsel yazım ve raporlama ilkelerine uygun olarak raporlar. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Bu dersin içeriği; öğrencilere bilimsel araştırmanın temelleri, araştırma probleminin tanımlanması, araştırma evreni ve örneklemi, veri toplama araçlarının geliştirilmesi, nicel ve nitel araştırmaların özellikleri, verilerin analizi, bulguların yorumlanması ve araştırma sonuçlarının raporlaştırılması konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaya yöneliktir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve izlencenin paylaşımı. | Düz anlatım, soru-cevap | Ders izlencesinin ve temel kavramların gözden geçirilmesi. |
2 | Bilimsel araştırmanın temelleri ve temel kavramlar | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
3 | Literatür Taraması ve Giriş - APA7 Yazım ve Kaynakça Gösterimi | Araştırma inceleme, makale incelemesi, sunum | APA 7 yazım kılavuzu ve ders kaynaklarının incelenmesi |
4 | Problem Durumu, Önem ve Amaç | Düz anlatım tekniği, sınıf içi uygulama | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
5 | Araştırma Yöntemi: Nicel Desenler | Düz anlatım tekniği, soru-yanıt, tartışma, makale incelemesi | Temel kaynaklar ve ders sunumunun gözden geçirilmesi |
6 | Araştırma Yöntemi: Nitel Desenler | Düz anlatım tekniği, soru-yanıt, tartışma, makale incelemesi | Temel kaynaklar ve ders sunumunun gözden geçirilmesi |
7 | Araştırma Yöntemi: Karma Desenler | Düz anlatım tekniği, soru-yanıt, tartışma, makale incelemesi | Temel kaynaklar ve ders sunumunun gözden geçirilmesi |
8 | Araştırma Yöntemi: Karma Desenler | Düz anlatım tekniği, soru-yanıt, tartışma, makale incelemesi | Temel kaynaklar ve ders sunumunun gözden geçirilmesi |
9 | Evren, Örneklem, Çalışma Grubunun Belirlenmesi | Düz anlatım tekniği, örnek uygulama | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
10 | Verilerin Toplanması ve Veri Toplama Araçları | Performans görevi, makale incelemesi, düz anlatım | Ders sunumu ve örnek makalelerin incelenmesi |
11 | Verilerin Analizi | Düz anlatım, beyin fırtınası, sınıf içi uygulama | SPSS ve Nvivo yazılımlarının bilgisayara kurulması, ders sunumunun incelenmesi |
12 | Bulguların Yazımı | Düz anlatım, gösterip yaptırma, sınıf içi uygulama | Örnek veri setlerinin incelenmesi, ders sunumunun gözden geçirilmesi |
13 | Tartışma, Sonuç ve Önerilerin Yazımı | Düz anlatım, beyin fırtınası, sınıf içi uygulama | Ders sunumu ve örnek makalelerin incelenmesi |
14 | Araştırma Etiği ve İnandırıcılık | Rapor hazırlama, düz anlatım, makale inceleme | Ders sunumunun incelenmesi, ders notlarının okunması. |
1. Creswell, J. W. (2020). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap 2. Büyüköztürk, Ş. (2014) . Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi. 3. Fraenkel, J. R. and Wallen N. E. (1990). How To Design And Evaluate Research In Education. San Francisco: McGraw-Hill Publishing Company. 4. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yötemleri. Akara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |