Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEESYL509 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere tarih alanıyla ilgili bir konunun araştırılması ve ulaşılan verilerin belirli teknik kurallara uygun olarak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Serkan POLAT
1 | Bilimsel araştırma süreçlerini sıralar. |
2 | Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar. |
3 | Araştırmaya uygun olan yöntemleri kullanarak literatür taraması yapar. |
4 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. |
5 | Araştırdığı konular için uygun araştırma yöntemlerini belirler. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu derste öğrenciler, incelemek istedikleri bir araştırma konusunu derinlemesine araştırırlar. Böylece seminer dersinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması | - | ||
2 | Tez ve Makale yazım teknikleri | - | ||
3 | Araştırma metodolojisi | - | ||
4 | Araştırma ve yayın etiği | - | ||
5 | -Yazılı metin çalışmalarına başlanması. | |||
6 | -İçindekiler bölümü üzerine çalışma | |||
7 | -İçeriğin tanımlanıp sınıflandırılması | |||
8 | -Kaynakların sınıflandırılması | |||
9 | -Yazılı metinlerin oluşturulması | |||
10 | -Oluşturulan metinlerin incelenmesi | |||
11 | -Metin çalışması | |||
12 | -Metin çalışması | |||
13 | -Metin çalışması | |||
14 | Çalışmanın sonlandırılması ve sunumu |
1. Taha Niyazi Karaca, Tarihçi, Geçmişi Kurgulamak: Kuram-Tasarım-İnşa, Timaş Yayınları, İstanbul, 2020. 2. Umberto Eco, Tez Nasıl yazılır?, Can Yayınları, İstanbul, 2019. 3. Ahmet Şimşek, Tarih için Metodoloji, Pegem Yayınları İstanbul, 2015. 4. Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, TTK Yayınları, Ankara, 2014.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Makale Kritik Etme | 3 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Makale Kritik Etme | 3 | 0 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 0 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |