Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARKEYL511 | ANTİKÇAĞDA KADIN, AİLE VE TOPLUM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Antik toplumun yapısı, toplum içinde özgür ve köle yurttaş kavramı üzerinden tartışılacaktır. Görsel ve yazılı kaynaklar üzerinden antik toplumların gelenekleri, alışkanlıklarının değerlendirilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN
1 | Antik Çağda halkın yaşayış biçimini kavrar. |
2 | Antik Çağ toplumunun temel özelliklerini açıklar. |
3 | Antik Çağ halkının ev yaşantısını açıklar. |
4 | Toplumun günlük hayat ile ilgili alışkanlıklarını tanımlar. |
5 | Antik Çağda sınıfların oluşumunu kavrar. |
6 | Antik Çağda toplumsal kurumların oluşumu hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında; Antik Dönemde toplumsal yapı, cinsiyetin toplumsal rollerdeki dağılımı, sınıfsal farklar ve iş kolları değerlendirilecektir. Antik Dönemde aile yapısı, bireylerin aile yaşamındaki görevleri araştırılacaktır. Roma Döneminde kadınların iş yaşamındaki rolü, aile düzenine katkısı ve siyasal rolleri tanıtılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antik Dönemde aile ve toplum kavramın oluşması. | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
2 | Arkaik Dönemde toplumsal yapı ve sınıflar. | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
3 | Klasik Dönemde toplumsal yapı ve sınıflar. | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
4 | Hellenistik Dönemde toplumsal yapı ve sınıflar. | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
5 | Antik Dönemde Kadının yeri. | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
6 | Antik Dönemde kölelik. | Tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
7 | Antik Dönemde kurumsal yapılar. | Tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
8 | Antik Dönemde çocuk ve çocuk eğitimi | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
9 | Antik dönemde oyun ve oyuncaklar | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
10 | Antik Dönemde ölü gömme gelenekleri | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
11 | Antik Dönemde eğlence | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
12 | Antik Dönemde kıyafet ve makyaj | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
13 | Antik Dönem meslekleri | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
14 | Antik Dönem meslekleri | Okuma, tartışma, soru-cevap | Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma |
1. Blanck, H., Eski Yunan ve Romada Yaşam, İstanbul 1999. 2. Carcopino, J., Daily Life in Ancient Roma, New Haven, 1940. 3.Connolly, P.- Dodge, H., The AncientCity. Life in Classical Athens and Roma, Oxford, 1998. 4. 4.Deighton, H.J., Eski Atina Yaşantısında Bir Gün, İstanbul, 2000. 5.Dürüşken, Ç., Antik Çağda Doğan Bir Eğitim Sistemi Rhetorica. Romada Rhetorica Eğitimi, İstanbul 1999. 6. Blanck, D., G., Kadınların Tarihi Ana Tanrıçalardan Hıristiyan Azizelere, Çev. Ahmet Fethi, (İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Cilt: 1, 2005)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 9 | 5 | 45 |
Okuma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |