Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARKEYL510 | ROMA PORTRE SANATI I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Roma Portre sanatının örneklerinden yola çıkarak portrelerden karakter analizi yaparak dönemsel ve stilistik özelliklerin öğretilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN
1 | Siyasal ve toplumsal yapının Roma Tarihini biçimlendirişini kavrar. Roma Tarihi üzerinden okumayı öğrenir. |
2 | Roma Tarihinin görsel sanatlar üzerindeki etkisini tartışır. |
3 | Roma Tarihinde Cumhuriyet İmparatorluk yönetiminin siyasal alt yapısını kavrar. |
4 | Roma Tarihinde, Cumhuriyet ve İmparatorluk yönetiminde döneminin sanatsal önemini kavrar. |
5 | Roma Uygarlığını ele alan kaynakları değerlendirebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında; Roma Uygarlığının doğuşu, krallık, cumhuriyet ve imparatorluk evrelerinin oluşum süreçleri ve Roma Cumhuriyet Dönemi ile Erken İmparatorluk Dönemi portre sanatı tanıtılarak karakteristik özellikleri anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, içerik ve kullanılacak kaynaklar | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
2 | Roma Krallık Dönemi | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
3 | Roma Cumhuriyet Kuruluşu | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
4 | Roma Cumhuriyet Dönemi Siyasi Kurumlar ve Memuriyetler | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
5 | Roma'nın Akdeniz ve Afrika'da Hâkimiyeti. | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
6 | Roma Cumhuriyet Dönemi heykeltıraşlığı | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
7 | Roma Cumhuriyet Rejiminin Çöküşü | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
8 | MÖ 1.yy Meydana Gelen Siyasi Olaylar ve Eyaletler | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
9 | Augustus ve Erken İmparatorluk Dönemi | Okuma, tartışma, soru-cevap | Literatür taraması ve araştırma |
10 | Augustus ve Erken İmparatorluk Dönemi portreleri | Okuma, tartışma, soru-cevap, eser yorumlama | Literatür taraması ve araştırma |
11 | Julius-Claudiuslar Dönemi ve Portre özellikleri | Okuma, tartışma, soru-cevap, eser yorumlama | Literatür taraması ve araştırma |
12 | Galba, Otho, Vitellius Dönemi ve Portre özellikleri | Okuma, tartışma, soru-cevap, eser yorumlama | Literatür taraması ve araştırma |
13 | Flaviuslar Dönemi ve Portre özellikleri | Okuma, tartışma, soru-cevap, eser yorumlama | Literatür taraması ve araştırma |
14 | Değerlendirme | Okuma, tartışma, soru-cevap | Yok |
1. Alföldi, E. – Erim, K. - Inan, J., 1968. Roman and Early Byzantine portrait sculpture in Asia Minor. Supplement 1. - Belleten 32. 2. İnan, J. – Alföldi-Rosenbaum, E., 1979. Römische und frühbyzantinische Porträtplastik aus der Türkei. Neue Funde, Mainz. 3. İnan, J. 2000. Perge'nin Roma Devri Heykeltraşlığı I, İstanbul. 4. İnan, J. 2000. Perge'nin Roma Devri Heykeltraşlığı II, İstanbul. 5. Torelli, M. 1982. Typologie & Structure of roman historical reliefs. 6. Özgan, R., 2013. Roma Portre Sanatı I, Ege Yayınları. 7. Özgan, R., 2013. Roma Portre Sanatı II, Ege Yayınları. 8. Özgan, R., 2016. Roma Portre Sanatı III, Ege Yayınları. 9. Kleiner, Diana E. E., 1992. Roman Sculpture, Yale University Press. 10. Ayberk, S., 2009. Metropolis Ionia I-Heykel. Metropolis’de Helenistik ve Roma Dönemi Heykeltıraşlığı, İstanbul. 11. Wiggers, Heinz, Bernhard., -Wegner, Max. 1971. Caracalla bis Balbinus (Das römische Herrscherbild, 3.1), Deustsches Arhäologisches Institut, Berlin. 12. Fejfer J., 2008. Roman Portraits in Context, Walter de Gruyter, Berlin-New York
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 9 | 5 | 45 |
Okuma | 9 | 6 | 54 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |