GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARKEYL501 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.


Doç. Dr. Hacer SANCAKTAR


1 1. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
2 2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme,
3 3. Araştırma verilerini toplayabilme,
4 4. Verileri analiz edebilme,
5 5. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme,
6 6. Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme,
7 7. Araştırmayı raporlaştırma ve savunabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tez konusunun belirlenmesi, tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, araştırmanın tüm boyutlarının planlanması, veri toplama aracının geliştirilmesi, veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması, veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi ile araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel çalışma yöntemleri Konu Belirleme Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
2 Bilimsel çalışmada etik kurallar Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
3 Bilimsel çalışmanın kurgusunun oluşturulması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
4 Literatür tarama yöntemleri Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
5 Verilerin geliştirilmesi ve aktarılması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
6 Örnekleme yapılacak çalışmanın konusunun belirlenmesi Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
7 Tez örnek çalışması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
8 Tez örnek çalışması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
9 Tez örnek çalışması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
10 Tez örnek çalışması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
11 Tez örnek çalışması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Araştırma, Tartışma, Soru-cevap Yayın tarama, yayın okuma
12 Tez örnek çalışması Sunum yapma Tartışma, Soru-cevap Sunum Hazırlama
13 Tez örnek çalışması Sunum yapma Tartışma, Soru-cevap Sunum Hazırlama
14 Tez örnek çalışması Sunum yapmak ve seminer teslimi Sunum yapmak ve seminer teslimi Sunum Hazırlama

İlgili bilimsel kitaplar ve makaleler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 7 5 35
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 4
ÖÇ 2 4 4 3 3
ÖÇ 3 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 4 2 3 2 3
ÖÇ 5 4 3 3 2 3 3 3 4
ÖÇ 6 3 3 2 3 2 3 3 3 3 4
ÖÇ 7 3 3 3 3 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek