Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARKEYL501 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Doç. Dr. Hacer SANCAKTAR
1 | 1. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme, |
2 | 2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme, |
3 | 3. Araştırma verilerini toplayabilme, |
4 | 4. Verileri analiz edebilme, |
5 | 5. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme, |
6 | 6. Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme, |
7 | 7. Araştırmayı raporlaştırma ve savunabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tez konusunun belirlenmesi, tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, araştırmanın tüm boyutlarının planlanması, veri toplama aracının geliştirilmesi, veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması, veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi ile araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma yöntemleri | Konu Belirleme | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
2 | Bilimsel çalışmada etik kurallar | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
3 | Bilimsel çalışmanın kurgusunun oluşturulması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
4 | Literatür tarama yöntemleri | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
5 | Verilerin geliştirilmesi ve aktarılması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
6 | Örnekleme yapılacak çalışmanın konusunun belirlenmesi | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
7 | Tez örnek çalışması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
8 | Tez örnek çalışması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
9 | Tez örnek çalışması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
10 | Tez örnek çalışması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
11 | Tez örnek çalışması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | Yayın tarama, yayın okuma |
12 | Tez örnek çalışması | Sunum yapma | Tartışma, Soru-cevap | Sunum Hazırlama |
13 | Tez örnek çalışması | Sunum yapma | Tartışma, Soru-cevap | Sunum Hazırlama |
14 | Tez örnek çalışması | Sunum yapmak ve seminer teslimi | Sunum yapmak ve seminer teslimi | Sunum Hazırlama |
İlgili bilimsel kitaplar ve makaleler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 7 | 5 | 35 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 |