GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARKEYL500 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 4 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.


Doç. Dr. Hacer SANCAKTAR Doç. Dr. Serkan ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN Dr. Öğr. Üyesi Savaş ALTUN Dr. Öğr. Üyesi M. Bülent ŞENOCAK


1 Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütür.
2 Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verir.
3 Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılır.
4 Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı sağlar.
5 Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Okuma, tartışma, soru-cevap Literatür taraması ve araştırma
2 Temel kavramların tanıtılması. Okuma, tartışma, soru-cevap Literatür taraması ve araştırma
3 Alanı ile ilgili araştırma yöntemleri ve analiz yapma. Okuma, tartışma, soru-cevap Kitaplardan ve internet kaynaklarından çalışma
4 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Okuma, tartışma, soru-cevap Makale, kitap ve internet kaynaklarından çalışma
5 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Tartışma, soru-cevap. Literatür taraması
6 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Soru-cevap. Literatür taraması ve araştırma
7 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Soru-cevap. Literatür taraması ve araştırma
8 Tez çalışmasının geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Okuma, tartışma, soru-cevap Tez çalışması için taslak önerisi sunulması.
9 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Okuma, tartışma, soru-cevap Hazırlanan çalışmanın sunumu
10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Tartışma, soru-cevap. Literatür taraması ve araştırma
11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Tartışma, soru-cevap. Literatür taraması ve araştırma
12 Yorum, değerlendirme ve analiz. Tartışma, soru-cevap. Yok
13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. Tartışma, soru-cevap. Yok
14 Değerlendirme ve sunum. Tartışma, soru-cevap. Yok

İlgili bilimsel kitaplar ve makaleler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 60
Makale Kritik Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 8 112
Rapor Hazırlama 6 4 24
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Kritik Etme 7 7 49
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 7 5 35
Toplam İş Yükü (saat) 248

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 4 4 3 4
ÖÇ 2 4 3 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 5 4 3
ÖÇ 4 3 4 2 5 4 4 3
ÖÇ 5 5 5 3 4 3 3 4 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek