GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HVEYL502 TEZ ÇALIŞMASI Ders 2 3 20,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesi ile çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. Buna ek olarak, öğrencilerin tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri bilimsel etik ve laboratuvar çalışma ilkelerine uyarak tek başına uygulayabilme, modifiye edebilme ve bulguların yorumlanması aşamasında yetkin hale gelerek bilimsel bir çalışma üretmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Züleyha DOĞANYİĞİT Doç. Dr. Emin KAYMAK Dr. Öğr. Üyesi Aslı OKAN OFLAMAZ Dr. Öğr. Üyesi Selda KAHVECİ


1 Kaynak taraması yapar.
2 Tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilir.
3 Ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile ilgili becerileri uygulayabilir.
4 Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler.
5 Akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


-


Tez dersi, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmasını sağlayan teorik bir derstir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
2 Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
3 Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
4 Tez içeriğinin belirlenmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
5 Tez içeriğinin belirlenmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
6 Alanyazın taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
7 Alanyazın taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
8 Alanyazın taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
9 Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
10 Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
11 Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
12 Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
13 Tezin tez kurallarına uygun olarak düzeltilmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt
14 Tezin son halinin enstitüye gönderilmesi Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt

1- Karasar N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (26. baskı). Nobel. 2- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. 3- Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage. 4- Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 5 70
Gözlem 14 4 56
Proje Hazırlama 14 5 70
Proje Sunma 14 5 70
Bireysel Çalışma 14 8 112
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 490

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek