Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HVEYL502 | TEZ ÇALIŞMASI | Ders | 2 | 3 | 20,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesi ile çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. Buna ek olarak, öğrencilerin tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri bilimsel etik ve laboratuvar çalışma ilkelerine uyarak tek başına uygulayabilme, modifiye edebilme ve bulguların yorumlanması aşamasında yetkin hale gelerek bilimsel bir çalışma üretmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Züleyha DOĞANYİĞİT Doç. Dr. Emin KAYMAK Dr. Öğr. Üyesi Aslı OKAN OFLAMAZ Dr. Öğr. Üyesi Selda KAHVECİ
1 | Kaynak taraması yapar. |
2 | Tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilir. |
3 | Ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile ilgili becerileri uygulayabilir. |
4 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. |
5 | Akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Tez dersi, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmasını sağlayan teorik bir derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
2 | Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
3 | Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
4 | Tez içeriğinin belirlenmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
5 | Tez içeriğinin belirlenmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
6 | Alanyazın taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
7 | Alanyazın taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
8 | Alanyazın taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
9 | Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
10 | Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
11 | Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
12 | Tezin yazılması ve tez danışmanı ile düzeltmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
13 | Tezin tez kurallarına uygun olarak düzeltilmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
14 | Tezin son halinin enstitüye gönderilmesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt |
1- Karasar N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (26. baskı). Nobel. 2- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. 3- Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage. 4- Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 5 | 70 |
Gözlem | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje Sunma | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 490 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 |