Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYT109 | EĞİTİM PROGRAMLARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları incelemeleri, eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım hakkında bilgi kazanmalarını ve eğitim programları alanında yurtiçi ve yurtdışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.
1 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki yeni yaklaşımları açıklayabilme |
2 | Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları ve temel ilkelerini program geliştirmede uygulayabilme. |
3 | Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme. |
4 | Eğitim programları alanındaki ulusal ve uluslar arası literatürü araştırabilme |
Uzaktan Eğitim
YOK
YOK
Yapılandırmacılık, İşbirliğine dayalı öğrenme, , Probleme dayalı öğrenme- projeye dayalı öğrenme, Yansıtıcı düşünme ve eğitimi, Eleştirel düşünme ve eğitimi,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğretimle ilgili yaklaşımlar ve teorilere ilişkin temel kavramlar | ||
2 | Öğrenmeye ilişkin davranışçı yaklaşımlar | ||
3 | Bilişsel Öğrenme | ||
4 | Öğretmen ve öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları | ||
5 | Yapılandırmacılık | ||
6 | Aktif Öğrenme | ||
7 | İşbirlikçi Öğrenme | ||
8 | Tam öğrenme modeli | ||
9 | Gardner ve Çoklu zeka teorisi | ||
10 | Probleme dayalı Öğrenme | ||
11 | Yansıtıcı düşünme ve eğitimi | ||
12 | Eleştirel düşünme ve eğitim | ||
13 | Makale İnceleme Kaynak tarama ve okuma, raporlaştırma | ||
14 | Makale İnceleme Kaynak tarama ve okuma, raporlaştırma |
Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları. Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları. Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Gözütok, D. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri Marlove, B. A. a Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |