GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYT109 EĞİTİM PROGRAMLARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları incelemeleri, eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım hakkında bilgi kazanmalarını ve eğitim programları alanında yurtiçi ve yurtdışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.



1 Eğitim programları ve öğretim alanındaki yeni yaklaşımları açıklayabilme
2 Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları ve temel ilkelerini program geliştirmede uygulayabilme.
3 Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme.
4 Eğitim programları alanındaki ulusal ve uluslar arası literatürü araştırabilme

Uzaktan Eğitim


YOK


YOK


Yapılandırmacılık, İşbirliğine dayalı öğrenme, , Probleme dayalı öğrenme- projeye dayalı öğrenme, Yansıtıcı düşünme ve eğitimi, Eleştirel düşünme ve eğitimi, 


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme ve öğretimle ilgili yaklaşımlar ve teorilere ilişkin temel kavramlar
2 Öğrenmeye ilişkin davranışçı yaklaşımlar
3 Bilişsel Öğrenme
4 Öğretmen ve öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları
5 Yapılandırmacılık
6 Aktif Öğrenme
7 İşbirlikçi Öğrenme
8 Tam öğrenme modeli
9 Gardner ve Çoklu zeka teorisi
10 Probleme dayalı Öğrenme
11 Yansıtıcı düşünme ve eğitimi
12 Eleştirel düşünme ve eğitim
13 Makale İnceleme Kaynak tarama ve okuma, raporlaştırma
14 Makale İnceleme Kaynak tarama ve okuma, raporlaştırma

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları. Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları. Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Gözütok, D. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri Marlove, B. A. a Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 7 1 7
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Rapor 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 4 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek