GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL501 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilere alanıyla ilgili bir konunun araştırılması ve ulaşılan verilerin belirli teknik kurallara uygun olarak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır.


Prof. Dr. Gürsel GÜLER


1 Bilimsel araştırma süreçlerini sıralar.
2 Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar.
3 Araştırmaya uygun olan yöntemleri kullanarak literatür taraması yapar.
4 Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir.
5 Araştırdığı konular için uygun araştırma yöntemlerini belirler.

Birinci Öğretim


-


-


Bu derste öğrenciler, incelemek istedikleri bir araştırma konusunu derinlemesine araştırırlar. Böylece seminer dersinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması Alanda yapılmış çalışmaların incelenmesi tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
2 Tez ve Makale yazım teknikleri -Alanda yapılmış çalışmaların incelenmesi tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
3 Araştırma metodolojisi -Alanda yapılmış çalışmaların incelenmesi tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
4 Araştırma ve yayın etiği -Alanda yapılmış çalışmaların incelenmesi tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
5 - Yazılı metin çalışmalarına başlanması. tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
6 - İçindekiler bölümü üzerine çalışma tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
7 - İçeriğin tanımlanıp sınıflandırılması tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
8 - Kaynakların sınıflandırılması tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
9 - Yazılı metinlerin oluşturulması tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
10 - Oluşturulan metinlerin incelenmesi tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
11 - Metin çalışması tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
12 - Metin çalışması tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur
13 - Metin çalışması tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap yoktur
14 - Çalışmanın sonlandırılması ve sunumu tartışma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, soru- cevap Yoktur

1. Umberto Eco, Tez Nasıl yazılır?, Can Yayınları, İstanbul, 2019.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 1 2 2
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek