Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSGYL550 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yüksek lisans programlarında verilen seminer dersi, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. Bu ders yüksek lisans öğrencileri için zorunludur. Tez çalışmasına geçmeden seminer dersinin başarılmış olması gerekmektedir.
Doç. Dr. Vugar Ali TÜRKSOY
1 | İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları vb.) temel bilgileri açıklayarak işletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir. |
2 | İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri kişisel ve mesleki çevrede yönetsel, ekonomik ve siyasi konuların bileşenlerini belirleyip, eleştirel bakış açısı ile analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
3 | Sürdürülebilirlik kapsamında küresel ve sosyal açıdan kapsayıcı bir perspektif ile yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
4 | Analitik bir şekilde akıl yürütebilmek ve disiplinler arası alanlarda teoriler uygulayarak problemleri ele alarak ve yenilikçi çözümler yaratabilmek ve değişen şartlarda paydaşların çıkarlarını gözetebilecek uygun işletme prosedürlerini ve stratejileri geliştirir. |
5 | Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
-Öğrenciler, seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında hakim oldukları bir konuda veya tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması yaparak, seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirlerler. Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitaplar, yurt içi ve dışında yapılmış tezler, makaleler vb. tüm bilimsel çalışmalar incelenir. Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışma öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulur. Öğretim üyesi, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik eder.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Seminer dersi amacı | |||
2 | Yazım kuralları | |||
3 | Yazım kuralları | |||
4 | Kaynak erişimi | |||
5 | Sunum teknikleri | |||
6 | Sunum teknikleri | |||
7 | Sunumlar | |||
8 | Sunumlar | |||
9 | Sunumlar | |||
10 | Sunumlar | |||
11 | Sunumlar | |||
12 | Sunumlar | |||
13 | Sunumlar | |||
14 | Sunumlar |
Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |