Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KKVYYLS516 | KENTSEL KORUMA VE YENİLEMEDE KARAR DESTEK SİSTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı kentsel koruma ve yenileme süreçlerinde optimal çözümleri üretmek ve optimal kararları vermek amacıyla kullanılan ve geliştirilen yeni yöntem ve bilgisayar destekli araçların nasıl entegre olacağı ve nasıl katkılar sağlayacağı konusunda bilgiler kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi İlker ATMACA
1 | Karar kuramlarını bilir |
2 | Karar verme süreci ve karar verme yöntemlerini bilir |
3 | Karar verme yöntemleri ve Kentsel koruma/yenileme süreci ilişkisini kurabilme becerisi kazanır |
4 | Karar destek sistemlerini tanır |
5 | Kentsel koruma ve yenileme süreçlerinde karar destek sistemlerini uygular |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Dersin içeriğini kentsel koruma ve yenilemede karar ve uygulama süreçlerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin kavramsal ve örnekler bazında incelenmesi ve ülkemiz koşulları da değerlendirilerek tartışılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve içeriğinin tanıtımı | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
2 | Bilgi çağı, bilgi toplumu, bilgi teknolojileri ve teknolojilerin gelişiminin sosyal ve ekonomik yansımaları. | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Castells, M., (2005); Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Bilgi Üniv. Yayınları. |
3 | Bilgi çağı planlama kuramları ve planlama yaklaşımlarının planlama sürecine etkileri. | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Dikçınar, B.; (2000) Planlama Sürecinde Bilgi Teknolojileri- Planlama Destek Sistemi Modeli, Doktora Tezi, YTÜ-FBE, İstanbul |
4 | Planlama sürecinde analiz ve sentez yöntemleri, modellerin kurulması. | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
5 | Karar verme sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
6 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
7 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
8 | Çok Ölçütlü Karar Analizi | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Malczewski, J. (1999); GIS and Multicriteria Decision Analysis, John Wiley & Sons, Inc., |
9 | Çok Ölçütlü Karar Analizi | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Malczewski, J. (1999); GIS and Multicriteria Decision Analysis, John Wiley & Sons, Inc., |
10 | Planlama destek sistemleri Yüz yüze | Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Brail, R.K., Klosterman, R.E(ed.); (2001), Planning Support Systems, Integrating geographic information systems, models, and visualization tools, ESRI Press, Redlands, California |
11 | Planlama destek sistemleri Yüz yüze | Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Brail, R.K., Klosterman, R.E(ed.); (2001), Planning Support Systems, Integrating geographic information systems, models, and visualization tools, ESRI Press, Redlands, California |
12 | Örnek Uygulamalar | Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
13 | Seminer Sunumları | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
14 | Seminer Sunumları | Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma | Gerekli Değil |
"Castells, M., (2005); Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt:Ağ Toplumunun Yükselişi, çeviren: Ebru Kılıç, Bilgi Üniv. Yayınları, Dikçınar, B.; (2000) Planlama Sürecinde Bilgi Teknolojileri- Planlama Destek Sistemi Modeli, Basılmamış Doktora Tezi, YTÜ-FB, İstanbul Çoban, H., (1997); Bilgi Toplumuna Planlı Geçiş, İnkılap Kitapevi, ISBN 975-10-1153-1"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |