GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KKVYYLS516 KENTSEL KORUMA VE YENİLEMEDE KARAR DESTEK SİSTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı kentsel koruma ve yenileme süreçlerinde optimal çözümleri üretmek ve optimal kararları vermek amacıyla kullanılan ve geliştirilen yeni yöntem ve bilgisayar destekli araçların nasıl entegre olacağı ve nasıl katkılar sağlayacağı konusunda bilgiler kazandırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi İlker ATMACA


1 Karar kuramlarını bilir
2 Karar verme süreci ve karar verme yöntemlerini bilir
3 Karar verme yöntemleri ve Kentsel koruma/yenileme süreci ilişkisini kurabilme becerisi kazanır
4 Karar destek sistemlerini tanır
5 Kentsel koruma ve yenileme süreçlerinde karar destek sistemlerini uygular

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Dersin içeriğini kentsel koruma ve yenilemede karar ve uygulama süreçlerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin kavramsal ve örnekler bazında incelenmesi ve ülkemiz koşulları da değerlendirilerek tartışılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve içeriğinin tanıtımı Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
2 Bilgi çağı, bilgi toplumu, bilgi teknolojileri ve teknolojilerin gelişiminin sosyal ve ekonomik yansımaları. Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Castells, M., (2005); Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Bilgi Üniv. Yayınları.
3 Bilgi çağı planlama kuramları ve planlama yaklaşımlarının planlama sürecine etkileri. Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Dikçınar, B.; (2000) Planlama Sürecinde Bilgi Teknolojileri- Planlama Destek Sistemi Modeli, Doktora Tezi, YTÜ-FBE, İstanbul
4 Planlama sürecinde analiz ve sentez yöntemleri, modellerin kurulması. Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
5 Karar verme sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
6 Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
7 Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
8 Çok Ölçütlü Karar Analizi Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Malczewski, J. (1999); GIS and Multicriteria Decision Analysis, John Wiley & Sons, Inc.,
9 Çok Ölçütlü Karar Analizi Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Malczewski, J. (1999); GIS and Multicriteria Decision Analysis, John Wiley & Sons, Inc.,
10 Planlama destek sistemleri Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Brail, R.K., Klosterman, R.E(ed.); (2001), Planning Support Systems, Integrating geographic information systems, models, and visualization tools, ESRI Press, Redlands, California
11 Planlama destek sistemleri Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Brail, R.K., Klosterman, R.E(ed.); (2001), Planning Support Systems, Integrating geographic information systems, models, and visualization tools, ESRI Press, Redlands, California
12 Örnek Uygulamalar Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
13 Seminer Sunumları Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil
14 Seminer Sunumları Yüz yüze Konu Anlatımı, Soru-Cevap ve Tartışma Gerekli Değil

"Castells, M., (2005); Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt:Ağ Toplumunun Yükselişi, çeviren: Ebru Kılıç, Bilgi Üniv. Yayınları, Dikçınar, B.; (2000) Planlama Sürecinde Bilgi Teknolojileri- Planlama Destek Sistemi Modeli, Basılmamış Doktora Tezi, YTÜ-FB, İstanbul Çoban, H., (1997); Bilgi Toplumuna Planlı Geçiş, İnkılap Kitapevi, ISBN 975-10-1153-1"



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek