GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KKVYYLS515 KENTSEL KORUMA VE YENİLEME ATÖLYESİ- 2 Seçmeli Ders Grubu 1 2 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bilgi ve estetik birikimine haiz tarihi kentlerin hayranlık duygusunun ötesinde sevdirilmesi, kültür ve tabiat varlıklarının korunması ve geliştirilmesinin vazgeçilmez bir zorunluluk olduğunun öğretilmesi ve buna ilişkin planlama ilkelerinin belirtilmesi.


-


1 Kentsel alanlarda koruma ve yenilemeye dair stratejileri öğrenerek kentsel koruma bölgelerinin yerleşim yapısının planlama tekniklerini yorumlayabilir
2 Kentsel yenileme süreçlerini öğrenerek koruma bölgelerinde yenileme politikalarını sosyal, kültürel, ekonomik ve arkeolojik yapıyla olan etkileşimini ilişkilendirebilir
3 Bir tarihi çevre koruma/sağlıklaştırma projesinin çeşitli etaplarını planlayabilme ve son öneri geliştirebilme
4 Bir tarihi çevrenin nasıl analiz edileceği ile ilgili bilgi sahibi olma
5 Bir tarihi çevrenin ya da tarihi bir tek yapı ve çevresinin "korunmaya değer" özellikleri hakkında bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim



[Yok]


Kentsel değişme ve gelişme süreçlerinin irdelenerek kentsel gelişme stratejileri ile kentsel koruma ve yenileme stratejileri hakkında bilgi kazandırmayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgilendirme, çalışma gruplarının oluşturulması, sunum ile ilgili bilgilendirme ve konu başlıklarının tartışılması, örnek projelerin incelenmesi
2 Alan gezisi: ilke tespitler, eskiz çalışması, fotoğraflama yapılması Alan ile ilgili grup sunumlarının yapılması, eskiz çalışmaları, görsel şematik-tematik sunumlar
3 Alan gezisi: ilke tespitler, eskiz çalışması, fotoğraflama yapılması Alan ile ilgili grup sunumlarının yapılması, eskiz çalışmaları, görsel şematik-tematik sunumlar
4 Analiz Çalışması
5 Analiz Çalışması
6 Analiz, Eşik Analizi, Bütünleşik Sentez Çalışması, GZFT Analizleri, Müdahale Politikaları
7 Analiz, Eşik Analizi, Bütünleşik Sentez Çalışması, GZFT Analizleri, Müdahale Politikaları
8 Analiz, Eşik Analizi, Bütünleşik Sentez Çalışması, GZFT Analizleri, Müdahale Politikaları
9 Analiz, Eşik Analizi, Bütünleşik Sentez Çalışması, GZFT Analizleri, Müdahale Politikaları
10 Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları
11 Proje önerileri üzerinde ayrıntılı çalışma
12 Proje önerileri üzerinde ayrıntılı çalışma
13 Proje önerileri üzerinde ayrıntılı çalışma; koruma politikası, yönetim modeli, ekonomik model, çevresel etki değerlendirmesi vb. detaylandırma çalışmaları
14 Proje önerileri üzerinde ayrıntılı çalışma; koruma politikası, yönetim modeli, ekonomik model, çevresel etki değerlendirmesi vb. detaylandırma çalışmaları

•Alfrey, J., Putnam, T. 1992. "TheIndustrialHeritage, ManagingResourcesandUses", Routledge, . •TMMOB, 2007. "Korumada Yeni Tanımlar, Yeni Kavramlar:Endüstri Mirası", TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.. •Douet, J. 2012. "IndustrialHeritage Re-tooledThe TICCIH Guide toIndustrialHeritageConservation", Carnegie Publishing Ltd, UK. •Stratton, M., 2000. "IndustrialBuildingsConservationandRegeneration", Taylor & Francis Group. •Kıraç, B. 2010. "Endüstri Mirasının Korunması ve Yeniden Değerlendirilmesi", Mimari Korumada Güncel Konular, Ed: Özarslan, N., Özkut, D., Anadolu Üniversitesi, 115-134..



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 10
Rapor Hazırlama 7 30
Rapor Sunma 1 10
Proje Sunma 7 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 10
Rapor Hazırlama 7 30
Rapor Sunma 1 10
Proje Sunma 7 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 6 84
Alan Gezisi 1 3 3
Alan Çalışması 1 3 3
Rapor Hazırlama 7 5 35
Rapor Sunma 10 8 80
Proje Hazırlama 7 3 21
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 257

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek