Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KKVYYLS509 | TARİHİ ÇEVRE İÇİNDE TASARIM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Değişen tarihi çevrelerin toplumsal ve mekânsal izdüşümleri, değişen işgücü yapısı ve toplumsal tabakalaşma biçimleri, korunaklı yerleşmelerle tetiklenen mekânsal ayrışma ve dışlanma, kent merkezlerinin yeniden yapılanması ve soylulaşma gibi yeni sosyal- mekânsal biçimlenmeler ve süreçler dikkate alınarak yapı ve kentsel ölçekte tasarım yöntemlerinin Türkiye’den ve dünyadan örneklerle tartışılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
1 | Tarihi çevre bilinci oluşur |
2 | Kentsel analiz yapabilir, tarihi çevrenin sorunlarını bilir ve tartışabilir |
3 | Tarihi çevre içinde tasarımlar geliştirilebilir ve uygulayabilir |
4 | Değişen dünyanın toplumsal ve mekânsal izdüşümlerinin tarihi çevrelere yansımasını kavrar |
5 | Tarihi kent çekirdeklerini kent yaşamına katma yaklaşımları-soylulaştırmayı öğrenir |
Birinci Öğretim
-
-
Tarihi çevrede yapıların mekân kullanımına ilişkin fiziksel, kültürel ve toplumsal gereksinmeler, kent ve yapı ölçeğindeki değişimlerin toplumsal-tarihsel bütünlük içinde ele alınarak tarihi çevre içinde yapılacak yapılaşma metotlarının geliştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, koruma, tarihi çevre, tarihi yapı kapsam ve anlamları | ||
2 | Değişen dünyanın toplumsal ve mekânsal izdüşümlerinin tarihi çevrelere yansıması | ||
3 | Tarihi kent çekirdeklerinin kentler içindeki yerleri ve sorunları | ||
4 | Tarihi kent çekirdeklerini kent yaşamına katma yaklaşımları-yeni işlev | ||
5 | Tarihi kent çekirdeklerini kent yaşamına katma yaklaşımları-yeni ek | ||
6 | Tarihi kent çekirdeklerini kent yaşamına katma yaklaşımları-yeni yapı | ||
7 | Tarihi kent çekirdeklerini kent yaşamına katma yaklaşımları-soylulaştırma | ||
8 | Tarihi kent çekirdeklerini kent yaşamına katma yaklaşımları-soylulaştırma | ||
9 | Kentlerde oluşturulan yeni yaşam alanları ve tarihi kent çekirdekleri ile ilişkileri | ||
10 | Kentlerde oluşturulan yeni yaşam alanları ve tarihi kent çekirdekleri ile ilişkileri | ||
11 | Tarihi kent çekirdeklerinde Türkiye ve dünyadaki yasal durum | ||
12 | Tarihi kent çekirdeklerinde Türkiye ve dünyadaki yasal durum | ||
13 | Örnek alan incelemesi ve sunumlar | ||
14 | Örnek alan incelemesi ve sunumlar |
1. Barnett, J., “ The Elusive City” The Herbet Pres, 1986. 2. Drew, R., “ The City” Penguin Books, London 1997 3. Ellin,N., “Postmodern Urbanism”, 1996 4. Hall, P. And Ulrich P. (eds). “Urban Future 21”. E&FN Spon, London 5. Kiper, P. (2006) Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Tarihsel-Kültürel Değerlerinin Korunması; Türkiye- Bodrum Örneği, Sosyal Araştırmalar Vakfı, İstanbul. 6. Ahunbay, Z. (2004) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, 3. Baskı, Yapı Yayın-28, İstanbul. 7. Aksoy, A.; Enlil, Z.; Ünsal, D.; Pulhan, G.; Dinçer, İ.; Zeren Gülersoy, N.; Ahunbay, Z.; Köksal, G. (2012) Kültürel Miras Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, I. Baskı, Web-Ofset, Eskişehir. 8. Ayrancı, İ.; Gülersoy, N.Z. (2009) “Tarihi Çevrede Koruma: Yaklaşımlar, Uygulamalar”, Dosya-14, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayını, Ankara, 73-79. 9. Erder, C., (1999), Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 40 |
Ev Ödevi | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 |