Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JMYL502 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literatur araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatur araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatur ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır
Doç. Dr. Güllü KIRAT
1 | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir |
2 | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir |
3 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir. |
4 | Gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma gibi veri toplama tekniklerini öğrenir |
5 | Gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma gibi veri toplama tekniklerini öğrenir |
Birinci Öğretim
[Yok]
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | |||
2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) | |||
3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | |||
4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | |||
5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | |||
6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | |||
7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | |||
8 | Yapılan gelişmelerin izlenmesi | |||
9 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | |||
10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) | |||
11 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı | |||
12 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam) | |||
13 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam) | |||
14 | Raporun tamamlanması ve bir dinleyici bir kitle önünde sunulması |
Seminer konusu ile ilgili rapor ve makaleler Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |