GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
JMYL503 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bilimsel araştırmanın tanımı, aşamaları, planlama stratejileri, veri toplama kriterleri, sonuçların rapor veya yayına dönüştürülme süreçleri ile bu süreçlerde meslek ve yayın etiğine yönelik yeterliliklerinin kazandırılması hedeflenmektedir.


Prof. Dr. Uğur TEMİZ


1 Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar ile yöntem ve teknikleri kavrar.
2 Bilimsel araştırma sürecindeki aşamaları uygular.
3 Bilimsel rapor ve yayın hazırlar.
4 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine yönelik bilgi, değerlendirme ve uygulama yeterliliklerini kazanır.
5 Tez yazım aşamalarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimsel araştırma süreci ve temel kavramlar, bilimsel araştırmanın temelleri, araştırmaların yöntemsel olarak planlanması, nitel ve nicel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırmada verilerin toplanması ve analizi, bilimsel metinleri okuma ve anlama, araştırma yöntemleri, bilimsel yazımda etik kurallar ve intihal suçu, sözlü ve poster sunum esasları, sunum hazırlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimin Tanımı ve İşlevi; Bilim ve Bilimsel Araştırma Kavramları
2 Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma Çeşitleri
3 Araştırma Problemi, Literatür Taraması, Problemin Yapılandırılması ve Hipotezin Oluşturulması
4 Araştırma Planı Oluşturmak ve Araştırma Deseni
5 Veri Toplama Araçları, Veri Toplama Yönteminin Seçimi, Veri Toplama Aracının Geçerlilik ve Güvenilirliğini Belirleme, Araştırmanın Uygulanması ve/veya Örneklemi
6 Veri Toplama Araçları, Veri Toplama Yönteminin Seçimi, Veri Toplama Aracının Geçerlilik ve Güvenilirliğini Belirleme, Araştırmanın Uygulanması ve/veya Örneklemi
7 Araştırma Önerisi Hazırlama
8 Araştırma Önerisi Hazırlama
9 Veri Toplama ve Değerlendirme
10 Veri Toplama ve Değerlendirme
11 Veri Toplama ve Değerlendirme
12 Araştırma Raporu Yazma
13 Araştırma Raporu Yazma
14 Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme

- Kumar, R. (2011). Research Methodology: A step-by-step approach, Singapore, SAGE Publ. - Judd, C. M., Smith, E. R., & Kidder, L. H. (1991). Research methods in social relations. Holt, Rinehart and Winston. - Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Singapore, SAGE Publ. - Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Pegem Akademi. - Stern, J.E., Elliott D. (1997). The ethics of scientific research: A guidebook for course development. University Press of New England



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 1 40 40
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3 5 5 4 3 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 3 3 2 2 2 1 1 2 1 1 3
ÖÇ 3 2 4 3 4 3 4 4 5 5 3 1
ÖÇ 4 4 2 4 5 3 4 2 3
ÖÇ 5 5 5 2 4 2 2 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek