Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JMYL548 | HİDROJEOKİMYASAL SÜREÇLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrenciye yüzey ve yeraltısularında etkili hidrojeokimyasal süreçlere ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilerin bağımsız araştırma yürütmesini sağlayacak biçimde lisansüstü düzeyde öğretilmesidir.
Dr. Öğretim Üyesi Sevim ÖZULUKALE DEMİRBİLEK
1 | Öğrenci bu dersin sonunda, kimyasal denge/kinetik kavramlarını bilir ve konsantrasyon, aktivite, kimyasal denge sabiti, kütle akısı gibi değişkenler ile iyonik güç ve ortak iyonun çözünürlüğe etkisini hesaplayabilir |
2 | Çözünme-çökelme, iyon takası, tutulma ve redoks tipi temel reaksiyonlara ilişkin hesaplamaları yapabilir |
3 | İleri düzeydeki hidrojeokimyasal araştırmalarda gereksinilen saha ölçümleri, örnekleme ve analiz sonuç kontrolü konularında bağımsız çalışma yapabilir, |
4 | Araştırması kapsamında elde edeceği hidrojeokimyasal verileri temel hidrojeokimyasal süreçleri dikkate alarak raporlayabilir |
5 | Araştırması kapsamında elde edeceği hidrojeokimyasal verileri temel hidrojeokimyasal süreçleri dikkate alarak yorumlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Hidrojeokimya'ya giriş, hidrojeokimyasal çevrim, çözeltiler, mineraller ve kimyasal denge, karbondioksit dengesi, iyon takası-tutulma, silikat bozunması, redoks süreçleri, tuzlu-su girişiminde hidrojeokimyasal süreçleri içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İleri Hidrojeokimya’ya giriş | ||
2 | Saha ve laboratuvar ölçümleri, kalibrasyon, doğruluk ve hassaslık, örnekleme, analiz, analiz doğruluk kontrolü, standartlar | ||
3 | Kimyasal denge ve kinetik | ||
4 | Karbonat mineralleri kimyası | ||
5 | Karbonat mineralleri kimyası | ||
6 | İyon takas ve tutulma reaksiyonları | ||
7 | İyon takas ve tutulma reaksiyonları | ||
8 | Silikatların bozunması | ||
9 | Bağımsız araştırma | ||
10 | Bulguların raporlanması ve sunumu | ||
11 | Bağımsız araştırma | ||
12 | Bulguların raporlanması ve sunumu | ||
13 | Bağımsız araştırma | ||
14 | Bulguların raporlanması ve sunumu |
Ders notu Appelo, CAJ and Postma, D, 2005, Geochemistry, Groundwater and Pollution, Second Edition, Taylor and Francis, ISBN 9780415364218 Örnek uygulama notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |