Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JMYL519 | JEOLOJİDE KULLANILAN BİLGİSAYAR PROGRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders; öğrencilerin, jeolojik problemlerin çözümünde ve raporların hazırlanmasında bilgisayar kullanımının etkin olmasını amaç edinmiştir. Bu dersin sonunda, öğrencilerin jeolojinin değişik alanlarından elde edilen bilgilerin dijital hale çevrilmesini öğrenmeleri, jeolojik haritalar, jeolojik kesitler ile gül ve kontur diyagramlar gibi yapısal diyagramlar çizebilmeyi öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Uğur TEMİZ
1 | Her türlü ileri düzeyde jeolojik çizimi bilgisayar ortamında yapar. |
2 | Jeolojik uygulamalardan gelen veri setlerini ileri düzeyde kullanarak mühendislik etkinliklerini grafiksel olarak gösterir. |
3 | Yapısal jeolojik verileri bilgisayar ortamında ileri düzeyde değerlendirir. |
4 | Bilgisayarın etkin olarak kullanılmasıyla hazırlanmış raporlar hazırlar. |
5 | Jeolojik problemlerin çözümünde bilgisayar programlarını kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İleri düzeyde Surfer: 2 ve 3 boyutlu kontur haritaları çizimi, blok diyagramlar, istenen bir bölgenin alan ve hacminin hesaplanması, kesit izi çizme, detay alan oluşturma. İleri düzeyde Adobe Illustrator: Bir resmin taranması, Adobe Illustrator de kullanmak üzere tiff, bmp, wmf dosyaların oluşturulması, değişik skeçler, jeolojik haritalar çizme, style komutu ile jeolojik formasyonlar için istenen sürsajlaı oluşturma. İleri düzeyde Yapısal paket programlar: Stereonet veya benzer programlara veri girişi, gül diyagramlar ile kontur diyagramların çizilmesiİleri düzeyde Rapor yazımı ve poster oluşturma: Bahsedilen bu paket programların kullanımı ile profesyonel görünümlü jeolojik raporların oluşturulması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İleri bilgisayara giriş ve kelime işlemede basit uygulamalar | ||
2 | Adobe Illustrator: Panel ve toolbarların kullanımı, nesne ve renklerle çelışme, çizim araçları ve dolgu kullanma, yazı yazma | ||
3 | Katman, sembol ve stillerin kullanılması | ||
4 | Adobe Illustrator kullanarak jeolojik harita yapımı | ||
5 | Adobe Illustrator kullanarak kesit çizimi | ||
6 | Adobe Illustrator kullnılarak pathfinder araçlarının kullnıılması uygulaması | ||
7 | Diyagram çizme | ||
8 | Poster hazırlama | ||
9 | Grid dosyası ve variogram oluşturma | ||
10 | Dijite etmek | ||
11 | İki boyutlu ve 3 boyutlu kontur haritaları ve blok diyagram hazırlama, belirlenmiş bir alanın hacmini hesaplanması, ve kesit çizimi | ||
12 | Yapısal Jeolojide kullanılan programların tanıtımı | ||
13 | Yapısal programlar: Değişik paketlerden alınan verilerle streonet ve gül diyagramı yapma ve çeşitli kullanım amaçlı kontur diyagramları oluşturma | ||
14 | İki boyutlu fonksiyon grafikleri, Gül diyagramları ve fit doğrusu çizimi |
Kullanılan Programların yardım menüleri Surfer 8 User Guide, 2002; Colorado/ABD
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 |