Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL539 | İLERİ BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin bilgisayar kullanım düzeyini arttırmak ve kimya ile ilgili problemlerin çözümünde kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Bilgisayar teknolojisindeki yeni gelişmeleri takip eder. |
2 | Bilimsel çalışmalarda kullanılan programları listeler. |
3 | Konuyla ilgili süreli yayınların ve internet’in kullanımını uygulamalı olarak yapar. |
4 | Kimya ile ilgili herhangi bir konuda bilgisayarda hangi programı nasıl kullanacağına karar verir. |
5 | Makale yazımı için gerekli olan programları kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Programlamaya Giriş ve Genel Bakış, Algoritma, Akış Diyagramları, Fortran Karakterleri, Bilgi Türleri, Fortran Programlama Deyimleri, Programlamaya Giriş ve Genel Bakış, Girdi -Çıktı Deyimleri, Aktarma Deyimleri, Kontrol Deyimleri, Dizinli Değişkenler, Alt Programlar, Kimyasal Problemlerin çözümü.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Programlamaya Giriş ve Genel Bakış | Düz anlatım | Yok |
2 | Algoritma | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
3 | Akış Diyagramları | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
4 | Fortran Karakterleri | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
5 | Bilgi Türleri | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
6 | Fortran Programlama Deyimleri | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
7 | Programlamaya Giriş ve Genel Bakış | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Yok |
8 | Girdi-Çıktı Deyimleri | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Yok |
9 | Aktarma Deyimleri | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Yok |
10 | Kontrol Deyimleri | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Yok |
11 | Dizinli Değişkenler | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
12 | Alt Programlar | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
13 | Data Deyimi | Düz anlatım, beyin fırtınası | Yok |
14 | Kimyasal Problemlerin Çözümü | Düz anlatım, gösterim, örnek üzerinde uygulama | Yok |
1. Orkun C.,1994, Fortran 77, Ornas Yayınları, Ankara. 2. Aytaç,M., Sezen,H.K. 1992, Bilgisayar Programlama ve Fortran 77,Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul. 3. MuratTunç, Cem Parmaksızoglu, Fortran 90&95, Betaş Yayınları, Yay.No 856, 1 Basım, 1999 4.TCP/IPİnternetin Evrensel Dili, M. Yıldırımoğlu, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2000 5. DIGITALVisual FORTRAN 5.0 compiler for Windows, Digital Equipment Corporation 6. AdvancedChemistry Developments Software (ACD Labs), http://www.acdlabs.com/ 7. CSChem Office & Chemistry Software, CambridgeSoft Corporation, http://www.cambridgesoft.com 8. HyperChem,Tools for Molecular Modelling, Hypercube, Inc., Publication No: HC75-00-06-00, 2003.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |