Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL520 | TERMAL ANALİZ YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Lisansüstü öğrencilere; Termik analiz yöntemlerini (Termogravimetri (TG), Diferansiyel Termal Analiz (DTA), Diferansiyel Taramalı Kalorimetri (DSC)), elde edilen sonuçların yorumlanmasını ve TG/DTA/DSC uygulamalarını öğretmek.
Prof.Dr. Ali Delibaş
1 | Termal analizi ve uygulamalarını kavrar. |
2 | Termogravimetriyi öğrenir ve Termogravimetrik eğrileri yorumlar. |
3 | Diferansiyel Termal Analizi ve Diferansiyel Taramalı Kalorimetriyi öğrenir ve eğrilerini yorumlar. |
4 | TG/DTA/DSC Pratik İşlemlerini ve Uygulamalarını yapar. |
5 | Malzemelerin termal incelemesini gerçekleştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Termal analiz teknikleri, Termal analizlerde tekli ve çoklu teknikler, termal analizlerin kullanma alanları, Termogravimetri; kullanılan donanım, ölçme teknikleri ve hata kaynakları, Diferansiyel termal analiz (DTA); kullanılan donanım, ölçme teknikleri ve hata kaynakları, Diferansiyel taramalı kalorimetri (DSC); erime ve katı hal faz dönüşümü noktalarının, ekzotermik ve endotermik dönüşümlerin belirlenmesi, Termal analizlerde yardımcı teknikler; spektral analizler,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Termal Analizi yapılan malzemeler ve özellikleri; Katılar ve Termik kararlılık | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
2 | Termal analize giriş; Tanım ve Genel Bilgiler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
3 | Termal analiz cihazları – teraziler ve fırınlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
4 | Termal analiz cihazları – Isıl çiftler ve kaydediciler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
5 | Termogravimetri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
6 | Termogravimetrik Eğrilerin Değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
7 | Termogravimetrik Eğrileri Etkileyen Faktörler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
8 | Diferasiyel Termik Analiz (DTA) | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
9 | DTA eğrilerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
10 | Diferansiyel Taramalı Kalorimetri (DSC) | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
11 | DSC Eğrilerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
12 | DTA/DSC Eğrilerini Etkileyen Faktörler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
13 | TG/DTA/DSC uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılmas |
14 | TG/DTA/DSC uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Önerilen kitaplardan okuma yapılması. |
Termal Yöntemler, Baki ERDOĞAN 2003 Principles and Applications of Thermal Analysis, 2008 by Blackwell Publishing Ltd
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 |