Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL517 | NORMAL KOORDİNAT ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, titreşim spektroskopik deneysel ve teorik uygulamaların yapılabilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Molekülleri simetri özelliklerine göre sınıflandırır. |
2 | Titreşim spektrumunun matematiksel yolla ve bilgisayar yardımıyla çözümlenerek yorumlar. |
3 | Spektrum yorumunda molekül simetrisi, nokta grubu ve karakter tablolarının kullanır. |
4 | Bilgisayarla İR ve Raman spektrumlarının simulasyonunu yapar |
5 | Titreşim spektroskopik analiz tekniklerinin çoğunu uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Simetri elemanları, Simetri işlemleri, Nokta Grubu kavramı, Karakter Tabloları, İndirgenemez gösterimler (Simetri Türü) ve hesaplanması, Simetri Analizi, Çözümlü Örnekler, Moleküler titreşimlerin matematiksel modeli, Koordinat türleri, Frekansların hesabı, Bilgisayarlı hesaplama ve program kullanımı, Bilgisayarlı hesaplama ve program kullanımı, Spektrum simulasyonu, Çözümlü örnekler üzerine seminer
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Simetri elemanları | Düz anlatım, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
2 | Simetri işlemleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
3 | Nokta Grupları | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
4 | Karakter Tabloları | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
5 | İndirgenemez gösterim türleri ve hesaplanması | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
6 | Simetri Analizi | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
7 | Çözümlü Örnekler | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
8 | Moleküler titreşimlerin matematiksel modeli | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
9 | Koordinat türleri | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
10 | Frekansların hesaplanması | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
11 | Bilgisayarlı hesaplama ve program kullanımı | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, örnek üzerinde uygulama | Önerilen ders materyallerinden okuma |
12 | Spektrum simulasyonu | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
13 | Çözümlü örnekler üzerine seminer | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, örnek üzerinde uygulama | Önerilen ders materyallerinden okuma |
14 | Genel tekrar | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
1. Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (İR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996. 2. Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |