Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL516 | MOLEKÜL SİMETRİSİ VE SPEKTR. | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Simetrinin kavranması, molekül simetrisi ve grup teori kuralları yardımıyla karşılaştığımız molekül yapısı-spektroskopi kaynaklı sorunlara sistematik çözümler üretme yöntemleri dersin temel hedefleridir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Simetri işlemlerini moleküllere uygular. |
2 | Simetri kullanılarak IR, Raman vb. spektroskopik tekniklerden elde edilen sonuçları yorumlar. |
3 | Moleküllerin elektronik spektrumları yorumlar. |
4 | Moleküllerin simetri özelliklerinden optikçe aktif olup olmadıklarını belirler. |
5 | Moleküllerin simetri özelliklerinden polar olup olmadıklarını tayin eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar ve tanımlar, Simetri elemanları, Simetri işlemlerinin moleküllere uygulanması, Nokta grubu ve özellikleri, Karakter tabloları, Grup teorisinin moleküler simetriye uygulanması karakter tabloları, Moleküllerin simetri analizi ve indirgenemez gösterim türlerinin hesaplanması, Elektromanyetik spektrum ve spektroskopinin temel kavramları, Işık ve madde etkileşimi, Dönme (Rotasyon) Spektroskopisi, Titreşim (Vibrasyon) Spektroskopisi İR & Raman, Elektronik Spektroskopi, LASER’lar ve LASER Spektroskopi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve tanımlar | Düz anlatım, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
2 | Simetri elemanları | Düz anlatım, beyin fırtınası | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
3 | Simetri işlemlerinin moleküllere uygulanması | Düz anlatım, beyin fırtınası, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
4 | Nokta grubu ve özellikleri | Düz anlatım | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
5 | Karakter tabloları | Düz anlatım, beyin fırtınası | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
6 | Grup teorisinin moleküler simetriye uygulanması | Düz anlatım, beyin fırtınası, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
7 | Moleküllerin simetri analizi ve indirgenemez qösterim türlerinin hesaplanması | Düz anlatım, beyin fırtınası, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
8 | Elektromanyetik spektrum ve spektroskopinin temel kavramları | Düz anlatım, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
9 | Işık ve madde etkileşimi | Düz anlatım, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
10 | Dönme (Rotasyon) Spektroskopisi | Düz anlatım, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
11 | Titreşim (Vibrasyon) Spektroskopisi IR & Raman | Düz anlatım, beyin fırtınası, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
12 | Elektronik Spektroskopi | Düz anlatım, beyin fırtınası, soru-cevap | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
13 | LASER’lar ve LASER Spektroskopi | Düz anlatım | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
14 | Genel tekrar | Düz anlatım, beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma | Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması |
1. Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (İR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996. 2. Colthup, N. B., Daly, L.H., Wiberley, S.E., Academic Press, 2nd Ed., New York, 1975 3. Guillory, W.A., Introduction to Molecular Structure & Spectroscopy, Allyn & Bacon, Inc., Boston,1977 4. Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |