Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL514 | TİTREŞİM SPEKTROSKOPİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrenciye titreşim spektroskopisinin kuramsal ve pratik temellerini öğretmek, titreşim spektrumlarını aydınlatmada kullanılan yaklaşımlar moleküler titreşimler ve molekül simetrisi hakkında bilgilendirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Molekül simetrisi ve Grup teori yardımıyla simetri analizi yapar. |
2 | Titreşim frekanslarının hesabının kuramsal temellerini açıklar. |
3 | Spektrumun yorumunda kullanılan yaklaşım ve yöntemler ile IR ve Raman spektrumlarını yorumlar. |
4 | IR ve Raman cihazlarını kullanarak herhangi bir numunenin titreşim spektrumlarını çeker. |
5 | Bilinmeyen numunelerin içeriğini tespit eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Titreşim Spektroskopisinin Temel Kavramları, Elektromanyetik Işıma ve maddeyle etkileşimi, IR ve Raman Spektroskopisin teorisi, IR ve Raman spektroskopilerinin karşılaştırılması uyarılma ve IR Raman aktiflik, Molekül Titreşimleri, Molekül Simetrisi, Nokta Grubu ve Nokta Grubu Karakter Çizelgeleri, Moleküllerin Simetri analizi, Moleküler titreşimlerin kuramsal analizi, Titreşim spektroskopisinde enstrümantal yapı ve özellikler, Titreşim spektroskopisinin basit yorumlama ve yapı analiz yöntemleri, Titreşim spektrumlarının ileri bilgi gerektiren yorumlama ve yapı analiz yöntemleri, Karakteristik grup frekansı sınırlamaları, polarizasyon oranı ve katı hal spektrumu
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Titreşim spektroskopisinin temel kavramları | Düz anlatım, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
2 | IR ve Raman spektroskopilerinin karşılaştırılması | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
3 | Molekül Titreşimleri | Düz anlatım, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
4 | Titreşimlerin IR-Raman aktivitesi | Düz anlatım, beyin fırtınası | Önerilen ders materyallerinden okuma |
5 | Molekül Simetrisi | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
6 | Nokta Grubu ve Nokta Grubu Karakter Çizelgeleri | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
7 | Moleküllerin Simetri analizi | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
8 | Moleküler titreşimlerin kuramsal analizi | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
9 | Titreşim spektroskopisinin matematiksel olmayan yorumu ve yapı analiz yöntemleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
10 | Titreşim spektrumlarının ileri bilgi gerektiren yorumlama ve yapı analiz yöntemleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | Önerilen ders materyallerinden okuma |
11 | Karakteristik grup frekansı sınırlamaları ve Band kaymalarının açıklanması | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | Önerilen ders materyallerinden okuma |
12 | Titreşim frekanslarına etki eden faktörler | Düz anlatım | Önerilen ders materyallerinden okuma |
13 | Infrared cihazı özellikleri, çeşitleri ve ölçüm alma teknikleri | Düz anlatım, gösterim, örnek üzerinde uygulama | Önerilen ders materyallerinden okuma |
14 | Raman cihazı özellikleri, çeşitleri ve ölçüm alma teknikleri | Düz anlatım, gösterim, örnek üzerinde uygulama | Önerilen ders materyallerinden okuma |
1. Colthup, N. B., Daly, L.H., Wiberley, S.E., Academic Press, 2nd Ed., New York, 1975 2. Guillory, W.A., Introduction to Molecular Structure & Spectroscopy, Allyn & Bacon, Inc., Boston,1977 3. Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971 4. Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (IR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |