GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KYL509 BOR KİMYASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amaçları, temel kavramları tanımlayarak bor kimyasını öğrenmek ve bazı bor içeren bileşik türlerinin reaksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenmektir.


Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI


1 Borun insan hayatı ve Türkiye açısından önemini açıklar.
2 Bor bileşiklerini sınıflandırır.
3 Bor kimyasının temel kavramlarını tanımlar.
4 Türkiyede bor varlığı, önemi konusunda bilgiler kazanır.
5 Bor türevleri olarak ta bilinen bor bileşiklerinin reaksiyonlarını açıklar, konu ile ilgili literatür takibi yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bor Kimyasına Giriş, Bor-Oksijen Bileşikleri, Bor Halojenürleri, Boranlar (Bor Hidrürler), Karboranlar, Diğer Bor Bileşikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkiye’de bor varlığı ve önemi Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
2 Bor-bor bağı içeren bileşiklerin kimyası Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
3 Bor hidrürlerin yapısı Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
4 Metal borürler Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
5 Metal boranlar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
6 Karboboranlar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
7 Heteroatomik bor bileşikleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
8 Boronik ve borinik asitlerin kimyası Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
9 Boronik ve borinik asitlerin kimyası Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
10 Bor-azot bağı içeren bileşiklerin kimyası Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
11 Bor-azot bağı içeren bileşiklerin kimyası Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
12 Makale incelemeleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
13 Makale incelemeleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi
14 Makale incelemeleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi

Anorganik Kimya, D.F. Shriver, P.W. Atkins, C.H. Langford, (Çeviri Editörleri: Özkar, S., Çetinkaya, B., Gül, A., Gök, Y.) Bilim Yayincilik-Ankara, 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Alan Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Quiz için Bireysel Çalışma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek